Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , » گونه های جانوری آزربایجان غربی در خطر انقراض قرار دارند Yazısını okuyorsunuz.

گونه های جانوری آزربایجان غربی در خطر انقراض قرار دارند

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, بهمن ۰۹, ۱۳۹۰ - 0 comments
آزربایجان جنوبی، اورمیه: حسین عباس نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزوده است: ' هامستر طلایی'، ' گوزن زرد' و ' پلنگ' از رده پستانداران، 'اردك سر سفید' و 'بالابان' از گروه پرندگان و مار افعی البرزی از رده خزندگان در گروه جانوران منطقه آزربایجان غربی می باشند که در معرض خطر انقراض قرار دارند.
وی اظهار كرد: ' خفاش نعل اسبی كوچك'، مدیترانه ای و 'مهلی' ، قوچ و میش، كل و بز، سنجاقك دم موشی، عروس غاز، اردك مرمری، غاز پیشانی سفید كوچك، عقاب تالابی، دلیجه كوچك، عقاب شاهی، میش مرغ، سمندر آزربایجانی و لاك پشت مهمیزدار نیز از جمله جانورانی هستند كه آسیب پذیر بوده و نیازمند توجه و مراقبت هستند.
عباس نژاد گفت: هم اكنون 54 گونه از 194 گونه پستاندار كشور، 286 گونه از 521 گونه پرنده، 59 گونه از 212 گونه خزنده و 26 گونه از 180گونه ماهیان موجود در كشور در زیستگاه های آزربایجان غربی زندگی می كنند.
استان آزربایجان غربی با 43 میلیون هكتار مساحت دارای صد ها آبگیر، تالاب، دریاچه پشت سد و زیستگاه های حیات وحش است كه دریاچه اورمیه با تنهایی با پنج هزار كیلومتر مربع و 102 جزیره بزرگ و كوچك و دهها تالاب اقماری محل زیست و زادآوری صدها گونه و نوع از پرندگان، پستانداران و خزندگان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya