Ana Sayfa » , , , , , , , » تنش در مرزهای آزربایجان شمالی و ایران Yazısını okuyorsunuz.

تنش در مرزهای آزربایجان شمالی و ایران

Kategori: , , , , , , , , Umud Urmulu - پنجشنبه, بهمن ۲۷, ۱۳۹۰ - 0 comments
بر اساس اطلاعاتی که سایت خبری رادیو آزادی منتشر کرده است طی 3 روز گذشته تنش هائی در روابط گمرکی آزربایجان شمالی و ایران روی داده است.
بنا به خبر ماشین هائی باری آزربایجان شمالی که عازم ایران بوده اند به دلایل واهی اجازه ورود به ایران را کسب نکرده و مسئولین گمرک ایران علت توقف ماشین های باری را استاندارد نبودن ماشین ها عنوان کرده اند. از صبح امروز قوانین گمرکی ورود ماشین های آزربایجان شمالی به ایران نیز به مراتب سختتر شده است.
راننده کامیونهای آزربایجان شمالی علت اجازه ندادن گمرک ایران را اینچنین وصف کرده اند:
بسیاری از کامیونهای باری دارای تمامی مدارک لازم برای عبور به ایران می باشند و بعضاً در موارد نادری چند کامیون شاید دارای مدارک ناقص باشد، گرچه که مسئولین گمرک ایران قبلاً نیز با این چنین مواردی برخورد کرده اند و اینچنین واکنش نشان نمی دادند. بسیاری از رانندگان از دفعات ورود و خرج با همین ماشین ها به ایران خبر می دهند و به گفته آنها باید علت را در جای دیگری جستجو کرد.   
دولت و گمرک آزربایجان شمالی نیز در اثر این نوع برخورد غیر اصولی گمرک ایران اجازه ورود کامیونهای باری ایران را به مرزهای آزربایجان شمالی نمی دهد و ماشین های ایران نیز در حال توقف در مرزهای داخل ایران هستند.
در ترمینال شهر آستارای آزربایجان شمالی بیش از 60 کامیون باری متوقف شده است.
پس از استقلال آزربایجان شمالی به طور بارز هیچ وقت روابط خوبی مابین دول آزربایجان شمالی و ایران برقرار نبوده است و همیشه روابط تنش داری میان این دو برقرار بوده است، بسیاری از تحلیل گران علت این تنش را وجود میلیون انسان ترک در نیمه دیگر آزربایجان و بخش ترک نشین ایران از یک سو و جذابیت روز افزون باکو برای ترک های ایران می دانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya