Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , » کتاب نام آوران شهر اورمیه منتشر شد Yazısını okuyorsunuz.

کتاب نام آوران شهر اورمیه منتشر شد

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, اسفند ۲۶, ۱۳۹۰ - 0 comments
آزربایجان جنوبی، اورمیه: شهر اورمیه یکی از قدیمیترین مناطق مسکونی ترکان بوده و طی تاریخ حیات خود شخصیت های متعددی را در اکثر زمینه ها تقدیم آزربایجان و دنیا کرده است.
شهر اورمیه تاکنون هزاران انسان عالم را در زمینه های علمی، هنری، شعر و ادبیات، سیاست، نظامی گری و ... پرورش داده است که اسامی بسیاری از اینان در تاریخ به یادگار مانده اند.
برای اولین بار کتابی در شهر اورمیه با نام "نام آوران اورمیه" منتشر شده است که نوسینده کتاب سعی در جمع آوری انسان های وارسته این نگین آزربایجان داشته است. از خصوصیات بارز کتاب نام آوران اورمیه می توان به جمع آوری نسبی شخصیت های متفاوت و کمتر دیده و شنیده شده شهر اورمیه نام برد.
در صفحات مقدمه کتاب نویسنده آقای علی بابائی نیلوئی می کوشد تا اطلاعات جانبی اعمم از تقسیمات کشوری شهر اورمیه، موقعیت جغرافیائی، وجه تسمیه اورمیه، خصوصیات جمعیتی، زبان و گویش و مذهب، جاذب ههای طبیعی، دریاچه اورمیه و ... مطالب مفید و کوتاهی را به خواننده عرضه کند. در پایان کتاب نیز تصاویر بسیاری از نام آوران شهر اورمیه منتشر شده است.
در کتاب بیش از 300 شخصیت وارسته اورمیه معرفی شده است که نوسینده کوشیده در پایان هر مقاله لیست منابعی را که بهره گرفته است را بیاورد و خود نوعی ارجاع به منبع برای کسب اطلاعات بیشتر را برای خوانند بدنبال دارد.
کتاب نام آوران شهر اورمیه در دو جلد می باشد که جلد اول این کتاب منتشر شده و جلد دوم نیز دربرگیرنده بقیه نام آوران اورمیه خواهد بود.
کتاب توسط نشر تکدرخت با همکاری نشر اختر در 2000 جلد منتشر شده است.
زبان کتاب فارسی بوده و قیمت کتاب نیز ۵۰۰۰ تومان می باشد
برای خرید کتاب نام آوران شهر اورمیه می توانید از طریق لینک زیر و سایت فرهنگی یورد اقدام کنید:
http://tinyurl.com/73yewk5

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya