Ana Sayfa » , , , , , , , , , , » احداث پارک بین المللی حیات وحش ایران – ارمنستان و خشکانیدن دریاچه اورمیه Yazısını okuyorsunuz.

احداث پارک بین المللی حیات وحش ایران – ارمنستان و خشکانیدن دریاچه اورمیه

Kategori: , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - سه‌شنبه, فروردین ۰۸, ۱۳۹۱ - 0 comments
بر اساس اخباری که درخبرگزاری رسمی دولت ایران منتشر شده است مسئولین ایران و ارمنستان دو دوست دیرینه در جدیدترین همکاری اقدام به احداث پارک بین المللی حیات وحش در مرز ایران و ارمنستان نموده اند.
به گفته آقای صادق نجفی هدف دولت ایران و ارمنستان معرفی ذخایز حیات وحش منطقه توسط دو دولت می باشد.
مطالعات اولیه ساخت حیات وحش ایران و ارمنستان صورت گرفته و به زودی این طرح وارد فاز اجرائی خواهد شد.
به گفته بیوک رئیسی مناطق ایران و ارمنستان دارای پتانسیل های فراوانی از نظر حیات وحش، زیست محیط، گردشگری، اکوتوریسم و ... می باشند.
بودجه احداث پارک بین المللی ایران و ارمنستان از سوی هیچ یک از مسئولین مشخص نشده است.
طبیعتاً همگی می دانیم که دریاچه اورمیه نگین آزربایجان جنوبی 10 سالی می باشد که در حال خشکانیده شدن می باشد و بسیاری از ارگانهای محیط زیستی جهانی نیز بر خشیکده شدن عمد دریاچه اورمیه تاکید داشته اند به طوریکه ارگان زیست میحطی سازمان ملل معروف به UNEP چندی پیش مقاله مفصلی متشکل از تصاویر ماهواره ای سالهای گذشته و آنالیز وضعیت 100 سال گذشته دریاچه اورمیه را منتشر ساخت و در این مقاله تماماً علمی کارشناسان بی طرف جهانی نیز بر ساخت سدهای بی حساب و کتاب، مدیریت غلط منابع آبی و سهل انگاری دولت ایران در خشکانیده شدن دریاچه اورمیه تاکید کردند. دولت ایران تاکنون کوچکترین قدمی در راستای حفظ دریاچه اورمیه و جلوگیری از خشکانیده شدن آن انجام نداده است. پس از تظاهرات مدنی و مسالمت آمیز ملت ترک در شهرهای تبریز، اورمیه و ... بسیاری از انسانها به جرم سردادن شعارهای محیط زیستی دستگیر و به زندان متهم شدند در حالیکه مسئولین در همان موقع از تخصیص بودجه چند میلیون دلاری برای احیای دریاچه اورمیه خبر دادند که مسئولین سایت خبری اورمیه نیوز دقیقاً در همان موقع در مقاله ای از تبلیغات بودن این موضوع سخن راند، امروز چند ماهی از آن تصویب چند میلیون دلاری بودجه دریاچه اورمیه می گذرد ولی 1 تومان نیز از ان بودجه کذائی محقق نشده است.
این موضوع در حالی می باشد که همانطور که در خبر فوق مشاهده می کنید دولت ایران دوباره با کج دهنی به ملت ترک در حال احداث پارک ملی حیات وحش برای کشور دوست و همسایه ائتنیک فارس ارمنستان می باشد و در دیگر سو دریاچه اورمیه آزربایجان جنوبی در حال خشکانیده شدن. آیا این کج دهنی مسئولین به ملت ترک نمی باشد؟ 
تنهاترین راه نجات دریاچه اورمیه از اتحاد و همدلی و برنامه ریزی خلق ترک آزربایجان جنوبی می گذرد.
روز 13 فروردین نزدیک می شود و ملت ترک باید در این روز یاد دریاچه اورمیه را گرامی بدارد، گوج بیرلیکده دیر.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya