Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , » دعوت از خلق ترک برای حضور در مسابقات والیبال دور پلی آف اورمیه Yazısını okuyorsunuz.

دعوت از خلق ترک برای حضور در مسابقات والیبال دور پلی آف اورمیه

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, اسفند ۱۵, ۱۳۹۰ - 0 comments
همانطور که بارها از حضور حماسی خلق ترک در مسابقات والیبال شهر اورمیه گزارش های و ویدئوهای متعددی در سایت خبری اورمیه نیوز منتشر شده است، بارها و بارها شاهد بیان شعارها و خواسته های ملی ترک- آزربایجان در ورزشگاه غدیر اورمیه بوده ایم. علت این امر نیز نبود فضای باز سیاسی در ایران و آزربایجان جنوبی می باشد.
ورزشگاهای شهرهای تبریز ، اورمیه و ... با ظهور نوع خاصی از ورزش آمیخته با شعور ملی ترک و فریاد خواسته های ملی شاید برای اولین بار در دنیا باشد که تمرین اتحاد و استفاده از مکان های ورزشی برای بیان کمبودهای اجتماعی را شاهد بوده است. 
خشکانیدن دریاچه اورمیه، فقر، بیکاری تحصیل کرده گان، تورم، استعمار داخلی آزربایجان جنوبی، اعتیاد، نبود حقوق زبانی ملی و شهروندی، عدم برابری و ... همگی و همگی سبب بروز پدیده های اینچنینی در ورزش می باشند.
از سری مسابقات لیگ برتر والیبال مرحه پلی آف تیم شهرداری اورمیه رقابت حساسی با تیم سایپای تهران در روز 17 اسفند در شهر اورمیه و در استادیوم غدیر برگزار خواهد کرد. این مسابقه از سوی شبکه سوم ایران نیز پخش مستقیم خواهد شد.
درخواستی که از خلق ترک داریم، حضور در ورزشگاه غدیر اورمیه و طنین انداز کردن شعارهای ملی ترک و خواسته های ملی خلقمان در ورزشگاه می باشد.
زمان حضور: چهارشنبه، 17 اسفند، ساعت 15:30- ورزشگاه غدیر اورمیه
شعارهای توصیه شده:
اورمو گولو جان وئریر، مجلیس انون قتلینه فرمان وئریر
باکی تبریز آنکارا، بیز هارا فارسلار هارا
اورمیه نی ائل ایسته ر، شرفلی میلت ایسته ر
آزربایجان دیاریمیز، اورمیه ایفتیخاریمیز
آزربایجن ائلیمیز، اورمیه سئوگیلیمیز
تورک دیلینده مدرسه، اولمالی دیر هر کسه
...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya