Ana Sayfa » , , , , , , , , , » جمع آوری دیش های ماهواره در شهر اورمیه Yazısını okuyorsunuz.

جمع آوری دیش های ماهواره در شهر اورمیه

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, تیر ۲۵, ۱۳۹۱ - 0 comments
آزربایجان جنوبی ،اورمیه: طی 5 -4 روز گذشته طرح جمع آوری دیش های ماهواره در شهر اورمیه شدت یافته است و روزی نیست که مامورین نیروی انتظامی به یکی از محله های شهر اورمیه برای جمع آوری دیش های ماهواره اقدام نکنند.
در جدیدترین اقدام دیروز مامورین انتظامی به مناطق شهرک ایثار، خیابان فرخی، خیابان آزادی، تک واحدی و ... هجوم برده و با استفاده از جرثقیلی که همراه نیروهیا انتظامی بود افراد نظامی را به پشت بامهای مردم انتقال می دهند تا دیش های ماهواره را جمع آوری کنند.
بنا به اخبار واصله به سایت خبری اورمیه نیوز عده ای از مردم کوی تک واحدی در مقابل جمع آوری دیش های ماهواره مقاومت کرده اند که سبب بروز درگیری لفظی با تنی چند از مامورین نیروی انتظامی گشته است.
شهرهای آزربایجان غربی به علت نزدیکی با جغرافیای مرزی ترکیه همواره از موضوعات اقتصادی، سیاسی، معیشتی، فرهنگ، موسیقی، زبانی و .. تاثیر پذیرفته اند این تاثیر زمانی به صورت بارز در فعالیت جمعیت اتحاد و ترقی در اورمیه و دیگر شهرهای غرب آزربایجان که منجربه بروز نسل خودآگاه ملی ترک و ملی گرا در اورمیه و دیگر شهرهای آزربایجان غربی شده و زمانی به مانند اکنون که پیشرفت های اقتصادی، سیاسی، دمکراسی، فرهنگی ، زبانی روزافزون ترکیه سبب خواست تحقق تمامی این موارد از سوی دولت ایران در شهرهای آزربایجان غربی بیتر از دیگر شهرها گشته است، به طوریکه غرب آزربایجان و الخصوص شهر اورمیه به عنوان مرکز استراتژیک حرکت ملی آزربایجان نمودی بارز داشته است. امروزه نیز در اکثرا قریب به اتفاق خانه ها در اورمیه و غرب آزربایجان دیش های ماهواره برای تماشای برنامه های تلویزیونی ترکیه وجود دارند و موردی عادی گشته است. 
علاوه بر مورد فوق وضعیت اقتصادی بد جامعه ایران نیز سبب دوم جمع آوری دیش های ماهواره می باشد، که افکار عمومی به جای گرانی مرغ ترس از جمع آوری دیش خود را شب و روز داشته باشند که نکند مامورین الان سربرسند.
مسئولین ایران باید خود کلاه خود را قاضی کنند که آیا مشکلات ملل ساکن ایران امروزه گرانی های افسار گسیخته، رکود اقتصادی، فقر، فحشا، مواد مخدر، بیکاری جوانان تحصیل کرده و .. می باشد یا برنامه های ماهواره؟ 
سردار احمدی مقدم در گزارشی فرموده اند: تلویزیون صحنه های مرغ خوردن را نمایش ندهد، باید طی روزها و ماههای آتی به جای دیش های ماهواره تلویزیون ها هم جمع آوری گردنند تا ملل ساکن ایران دیگر نتوانند صحنه های مرغ خوردن را ببینند.
در دیگر سو دولت ایران کاش به جای جمع آوری ماهواره های شهر اورمیه و دیگر شهرهای آزربایجان غربی فکری به حال دریاچه اورمیه بکند، چون دریاچه اورمیه آخرین روزهای حیات خود را سپری می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya