Ana Sayfa » , , , , , , , , , , » طی 1 ماه گذشته 2500 ترک سوریه ای از سوریه گریخته اند Yazısını okuyorsunuz.

طی 1 ماه گذشته 2500 ترک سوریه ای از سوریه گریخته اند

Kategori: , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - چهارشنبه, مرداد ۱۱, ۱۳۹۱ - 0 comments
طی 1 ماه گذشته 2500 ترک سوریه ای از سوریه گریخته اند
بر مبنای اخبار منتشر شده در سایت خبری ترکان عراق تنها طی 1 ماه گذشته بیش از 2500 ترک سوریه ای به ترکیه وارد شده اند.
افزایش ورود ترکان سوریه ای به ترکیه همراه با افزایش بمباران مناطق ترک نشین سوریه روند صعودی داشته است. 
نیروهای مسلح بشار اسد طی روزهای گذشته بسیاری از مناطق ترک نشین سوریه را مورد هدف قرار دادند. به نظر عده ای از استراتژیست ها مورد هدف قرار گرفتن ترکان سوریه ای نشان از پیغام بشار اسد به ترکیه می باشد.
ترکان سوریه از جمله اولین گروههای ائتنیکی سوریه اند که به مخالفت و مبارزه با بشار اسد پرداخته اند، و بنا به آمارهای حقوق بشر سوریه تنها در چند ماه گذشته 300 ترک سوریه ای کشته شده اند. ترکان سوریه اکنون به مبارزه مسلحانه با رژیم بعث پرداخته و یکی از گردان های ارتش آزاد سوریه نیز متشکل از ترکان سوریه می باشد.  
جمعیت سوریه بر اساس منابع دولتی دارای 22 میلیون جمعیت می باشد و بنا به آمار دولتی غیرموثق 1% از این جمعیت نیز ترکان میباشند. در حالیکه در سال 1995 زمانیکه جمعیت سوریه 14 میلیون نفر بود پرفسور.دکتر. فاتیح کریشچی اوغلو در مجله آوراسیا تمامی نکات مرتبط با محل زندگی ترکان سوریه ای را به صورت محله به محله گردآوری کرده و بر اساس آمار و احتمالات ریاضی جمعیت آن زمان ترکان سوریه ای را 1 میلیون نفر بیان کرده است. اگر افزایش جمیعت فوق را طی ساهای گذشته 5-8% در نظر بگیریم (مطابق یا رشد معمومی جمعیت سوریه) امروزه که جمعیت سوریه 22 میلیون می باشد بی شک جمعیت ترکان سوریه بسیار بیشتر از 1.5 میلیون نفر خواهد بود. در سال 2011 تحقیق میدانی که از سوی مرکز تحقیقات استراتژیک خاورمیانه صورت گرفته است جمعیت ترکان سوریه 3.5 میلیون نفر مشخص گردیده است، مهمترین مشخصه آمار فو قداشتن هویت ترکی و زبان مادری ترکی بیان شده است. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات استراتژیک خاورمیانه در شام 460 هزار ، حلب 975 هزار ترک، حماء 350 هزار ، در حمص 835 هزار ، در لاذقیه 385 هزار، تارتوس 50 هزار، رکاء 120 هزار، ائدلیب 25 هزار، درعاء 75 هزار، کنیرا 50 هزار و در دیگر مناطق سوریه 175 هزار ترک سوریه مسکون اند. مرکز تحقیقات استراتژیک خاورمیانه وابسته به وزارت اومور خارجه ترکیه می باشد.
بیشتر ترکان سوریه در قرن 11 به این منطقه وارد شده و تا زمان امپراطوری عثمانی یکی از مهمترین پایه های ائتنیکی سوریه را تشکیل می دادند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya