Ana Sayfa » , , , , , , , , , , » جریمه توئیت نژادپرستانه 71.000 دلار Yazısını okuyorsunuz.

جریمه توئیت نژادپرستانه 71.000 دلار

Kategori: , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, مرداد ۲۸, ۱۳۹۱ - 0 comments
فدراسیون فوتبال انگلیس برای ری توئیت کردن یک جمله نژادپرستانه توسط ریو فردیناند (Rio Ferdinand) بازیکن تیم منچستر یونایتد او را به پرداخت جریمه ای بالغ بر 71.000 دلار محکوم کرد.
ری توئیت نژادپرستانه ریو فردیناند در مورد اشلی کول (Ashley Cole) بازیکن سیاه پوست تیم چلسی بوده و وی را مورد خطاب قرار داده است.
علت این بحث بین دو بازیکن مرتبط با بازی سال پیش لیگ برتر انگلیس و حرکت نژادپرستانه جان تری کایپتان تیم چلسی نسبت به برادر ریو فردیناند با نام آنتون بوده است. 
در اثنای محاکمه جان تری، اشلی کول بر علیه وی در دادگاه حاضر شد و شهادت داد، و برادر خود را بری از هر گونه مسائل حاشیه ای معرفی کرد.
کلمه ای که ریوفردیناند برای آن محکوم به پرداخت 71.000 دلار شده است کلمه ای انلگیسی “choc ice” یا Frigo می باشد که از جمله کلمات آرگو بوده و به معنای ظاهری سیاه پوست و داخلی سفید پوست می باشد.
توئیتر (twitter) یک شبکه اجتماعی هست که در 140 کارکتر می توان مطلبی را ارسال کرد.
منبع ترجمه مقاله: خبرگزاری حزب سبزهای ترکیه به نقل از خبرگذاری Associated Press
http://tinyurl.com/bufjgth
وضعیت اینترنت ایران در مسائل نژادپرستانه به چه نحوی میباشد؟
برای مثال ما با جستجوی دو کلمه "جوک ترکی" به نتایجی بالغ بر 1.070.000 می رسیم، که بی شک در نوع خود در دنیا رکوردی محسوب می شود. اکثر این جوک های به اصطلاح ترکی هویت و زبان مردم ترک را نشانه گرفته اند و به معنای واقعی برای تحقیر، کتمان، سرکوب و .. مردم ترک بکار می روند. متاسفانه در ایران هیچ مرجعی نیز به این مسائل نژادپرستانه رسیدگی نمی کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya