Ana Sayfa » , , , , , , , » قتل عام ترکان سوریه به دست نیروهای بشار اسد Yazısını okuyorsunuz.

قتل عام ترکان سوریه به دست نیروهای بشار اسد

Kategori: , , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, مهر ۰۳, ۱۳۹۱ - 0 comments
با توجه به آماری که از سوی ارگان رسمی دفاع از حقوق بشر سوریه منتشر شده است طی دیروز نیروهای مسلح بشار اسد طی عملیات هائی که در نقاط مختلف سوریه بر علیه نیروهای ارتش آزاد سوریه انجام داده اند بیش از 155 نفر کشته شده است.
بر این اساس دیروز بیشترین قتل عام های حزب بعث و بشار اسد در مناطق ترک نشین سوریه تحقق یافته است. مناطق ترک نشین شام، نهر آیشه، شبان و بسیاری از مناطق ترک نشین سوریه از جمله مناطقی هستند که دیروز بارها مورد حملات هوائی جنگنده های بشار اسد واقع شده اند، بر این اساس حدود 71 نفر از کشته شدگان ترک سوریه ای بوده اند.
در بسیاری از مناطق ترک نشین سوریه جنگ های شدید خیابانی در حال جریان میباشد.
جمعیت سوریه بر اساس منابع دولتی دارای 22 میلیون جمعیت می باشد و بنا به آمار دولتی غیرموثق 1% از این جمعیت نیز ترکان میباشند. در حالیکه در سال 1995 زمانیکه جمعیت سوریه 14 میلیون نفر بود پرفسور.دکتر. فاتیح کریشچی اوغلو در مجله آوراسیا تمامی نکات مرتبط با محل زندگی ترکان سوریه ای را به صورت محله به محله گردآوری کرده و بر اساس آمار و احتمالات ریاضی جمعیت آن زمان ترکان سوریه ای را 1 میلیون نفر بیان کرده است. اگر افزایش جمیعت فوق را طی ساهای گذشته 5-8% در نظر بگیریم (مطابق یا رشد معمومی جمعیت سوریه) امروزه که جمعیت سوریه 22 میلیون می باشد بی شک جمعیت ترکان سوریه بسیار بیشتر از 1.5 میلیون نفر خواهد بود. در سال 2011 تحقیق میدانی که از سوی مرکز تحقیقات استراتژیک خاورمیانه صورت گرفته است جمعیت ترکان سوریه 3.5 میلیون نفر مشخص گردیده است، مهمترین مشخصه آمار فو قداشتن هویت ترکی و زبان مادری ترکی بیان شده است. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات استراتژیک خاورمیانه در شام 460 هزار ، حلب 975 هزار ترک، حماء 350 هزار ، در حمص 835 هزار ، در لاذقیه 385 هزار، طارطوس 50 هزار، رکاء 120 هزار، ائدلیب 25 هزار، درعاء 75 هزار، کنیرا 50 هزار و در دیگر مناطق سوریه 175 هزار ترک سوریه مسکون اند. مرکز تحقیقات استراتژیک خاورمیانه وابسته به وزارت اومور خارجه ترکیه می باشد.
بیشتر ترکان سوریه در قرن 11 به این منطقه وارد شده و تا زمان امپراطوری عثمانی یکی از مهمترین پایه های ائتنیکی سوریه را تشکیل می دادند.  
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/c5ev8he

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya