Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , , » فیلم "قتل عام خوجالی" در فستیوال فیلم آنتالیا نمایش داده شد Yazısını okuyorsunuz.

فیلم "قتل عام خوجالی" در فستیوال فیلم آنتالیا نمایش داده شد

Kategori: , , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, مهر ۱۷, ۱۳۹۱ - 0 comments
امسال با شروع قدیمی ترین فستیوال فیلم ترکیه فیلمی از آزربایجان شمالی نیز با عنوان "حوجا" که در مورد قتل عام خوجالی توسط ارامنه می باشد نیز در معرض دید عموم قرار گرفته است.
امسال ترکیه 49 مین فستیوال بین المللی پرتغال طلائی آنتالیا را برگزار می کند که در این فستیوال فیلم های متعددی از کارگردانان بنام ترکیه نیز وجود دارند.  
فیلم قتل عام خوجالی نیز با تدابیری که اندیشیدیه شد هبود در یکی از معروفترین سالن های سینمائی شهر آنتالیا در معرض دید عموم قرار گرفت. فیلم حوجا به کارگرادانی جوان آزربایجانی به نام وحید مصطفی اف تهیه شده است. 
فیلم قتل عام خوجالی در برگیرنده مضامین جنگ و ابعاد مختلف ان از جهات مختلف چه در هنگام و چه بعد از جنگ را به تصویر می کشد. 
کارگران فیلم در مورد نمایش این فیلم به خبرنگاران چنین گفت:
امروزه جنگ های متعددی در دنیا شکل گرفته و احتمالاً نیز صداهائی از طبل جنگ های جدید نیز هر روزه شنیده می شود. فیلم قتل عام خوجالی تنها مربوط به آزربایجان و دردهای مردم آزربایجان از قتل عام خوجالی نیست، بلکه دربردارنده پیامی به تمامی مردمان دنیا در مورد جنگ و عواقب آن می باشد.
فیلم قتل عام خوجالی پس از فستیوال ترکیه در کشورهای متعددی همچون آمریکا، مصر و چندین کشور اروپائی نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.
خلاصه فیلم قتل عام خوجالی:
علی اکبر و گونل دو عاشق طی برنامه هائی که ترتیب داده شده به زودی ازدواج کرده و مراسم عروسی خود را نیز در باکو برگزار خواهند کرد که در نزدیکی روستای علی اکبر که در قره باغ اشغالی می باشد جنگی آغاز می گردد. علی اکبر که خواهان ازدواج می باشد در عین حال در خدمت سربازی هست و جنگ قره باغ شروع می گردد .... فیلم در برگیرنده موضوع عشق و جنگ می باشد. 
قتل عام خوجالی:
در 26 فوریه 1992 صدها نفر از مردم بی سلاح از جمله زنان، کودکان، کهنسالان و .. توسط نیروهای ارمنستان سلاخی شدند. بر اساس گزارشات سازمانهای حقوق بشر بین المللی پس از قتل عام قره باغ اشغالی نسل کشی خوجالی یکی از فجیع ترین قتل عام هاست، در این قتل عام ناجوانمردانه صدها شهروند بدون مسلح آزربایجانی توسط نیروهای تماماً مسلح ارمنی به فجیع ترین شکل ممکن قتل عام و مورد تحقیر واقع شدند. بسیاری از کشورهای جهان نظیر مکزیک، کلمبیا، پاکستان و .. این حادثه را به صورت رسمی به عنوان نسل کشی می شناسند. 
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/92k6rlw

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya