Ana Sayfa » , , , , , , , , , , » 7 ماه زندان برای ترانه نژادپرستانه Yazısını okuyorsunuz.

7 ماه زندان برای ترانه نژادپرستانه

Kategori: , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - چهارشنبه, آذر ۰۱, ۱۳۹۱ - 0 comments
آقای Daniel Giese خواننده ای که عضو گروههای راست گرای افراطی در آلمان می باشد به علت سرودن ترانه "Döner katili" که دارای مفاهیم نژادپرستانه ای در اشعارش بوده توسط دادگاه Meppen Sulh به 7 ماه زندان محکوم گردیده است.
دادگاه فوق در محاکمه شخص مذکور را که عضو حزب غیرقانونی و اولترای ملی گرای National Socialist Underground بوده به اتهام همکاری در کشتن 8 ترک و 1 یونانی به حبس و پرداخت 600 یورو جریمه نقدی محکوم کرده است.
نکته جالب توجه متهم در دادگاه جرم خویش را به هیچ وجه قبول نکرده و حتی موقعیت قضات را به زیر سوال برده که آیا می توانستند در قبال وی چنین حکمی صادر کنند یا نه.
شخص مذکور که 42 ساله می باشد در سال 2010 با خواندن آلبومی به نام "آدولف هیتلر زنده می باشد" مسائل مرتبط با کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم را به زیر سواب برده و مفاهیم نژادپرستانه دیگر ستیزی را در دو ترانه اجرا کرده بود.
ای کاش قانون مشابهی در ایران نیز در راه مبارزه با نژادپرستی وضع می گردید تا هر شخصی به خود اجازه ندهد به راحتترین صورت ممکن هویت های ملل محکوم ساکن این جغرافیا را با انواع مختلف به زیر سوال ببرد، همانطور که می دانید هویت جامعه ترک موجود در ایران سالهاست که از سوی سیستم های سیاسی وقت و جاری، ملت حاکم، اپوزوسیون ملت حاکم، مدیای ملت حاکم و ... کتمان شده و مورد شدیدترین مسائل نژادپرستانه واقع گردیده و میگردد، به طوریکه علارغم جامعه چندملیتی ایران هنوز ملل محکوم از کوچکترین حق شهروندی، اجتماعی، سیاسی، زبانی، فرهنگی، قضائی و ...برخوردار نبوده و به واقع شهروندان درجه دوم محسوب می گردند.   
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/ac27dan

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya