Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , » به لطف قاچاقچیان کردزبان شهر اورمیه مهمترین منطقه تولید هروئین ایران شد Yazısını okuyorsunuz.

به لطف قاچاقچیان کردزبان شهر اورمیه مهمترین منطقه تولید هروئین ایران شد

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - سه‌شنبه, مهر ۰۹, ۱۳۹۲ - 0 comments
اورمولو
سمینار 1 روزه ای در دادگستری آزربایجان غربی و با مشارکت دادگستری کل ، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه علوم پزشکی آزربایجان غربی برگزار گردیده که در این سمینار یک روزه وضعیت اسفبار تولید، قاچاق و مصرف انواع مواد مخدر در شهر اورمیه و آزربایجان غربی از زبان دولتیان بیان گردیده است. 
بنا بر آمارهای رسمی معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آزربایجان غربی 50% از زندانیان استان آزربایجان غربی در رابطه با مواد مخدر دستگیر شده اند، آقای پرویز علیزاده از افزایش 2 برابری تعداد زندانیان در یک دهه گذشته خبر داده و در عین حال سهم مواد مخدر را در دیگر جرمهای صورت گرفته نظیر سرقت را که از سوی معتادان صورت می گیرد 80% ارزیابی نموده است در عین حال مجرمین مرتبط با مصرف مواد مخدر در ایران حدود 2 میلیون نفر بیان می شود که این آمار خوشبینانه ترین حالت ممکن می باشد. طبق آمار رسمی دولت، در ایران 1 میلیون و 200 هزار معتاد وجود دارد که 800 هزار نفر به صورت تفننی مصرف می کنند حال این رقم چقدر به واقعیت جامعه نزدیک می باشد خود بحث دیگری را می طلبد. علیزاده در بخش دیگری از سخنانش به تغییر الگوی مصرف از مواد مخدر سنتی به مواد مخدر سنتی نیز اشاره ای کرده است. 
فرمانده نیروی انتظامی آزربایجان غربی نیز که یکی از دعوت شده گان به مراسم بود از افزایش مراکز ترک اعتیاز از 71 مرکز به 91 مرکز خبر داده، بر اساس آمار یحیی شرفی هم اکنون حدود 17 هزار و 400 نفر معتاد تحت پوشش رسمی مراکز ترک اعتیاد آزربایجان غربی قرار دارند. در استان آزربایجان غربی 27 مرکز اعتیاد دولتی، 68 مطب پزشک مرتبط با ترک اعتیاد و 6 کمپ غیردولتی به فعالیت مشغول می باشند. بنا به آمارهای شرفی الگوی مصرف معتادان آزربایجان غربی به صورت 44% هروئین، 38% شیشه، 43% تریاک و 3% بقیه انواع مواد مخدر می باشد. 
قدیرزاده مشاور رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران جزء سخنرانان ویژه سمینار 1 روزه بوده است، وی ایران را به عنوان یکی از مهمترین صادر کننده گان شیشه در منطقه یاد کرده و در عین حال در استان آزربایجان غربی شهر اورمیه را به عنوان "مهمترین منطقه تولید هروئین ناب" در ایران نامیده است. 
به سبب مقدار پولی که از تجارت انواع مخدر کسب می شود عمده کرد زبانان آزربایجان غربی و الخصوص مناطق مرزنشین به کار تجارت و ترانزیت انواع مواد مخدر مشغول می باشند، در ترانزیت انواع مواد مخدر از جمله هروئین نیز در مقیاس وسیع تری از سوی گروههای تروریست کوردی به مانند پ.ک.ک و پژاک صورت می گیرد و بنا بر آمارهای رسمی اینترپل بیش از 70% مواد مخدره وارد به اروپا تحت حمایت یا ترانزیت رسمی سازمانهای تروریست کردی همچون حزب کارگران کردستان و حزب حیات آزاد کردستان و ...صورت می پذیرد، همانطور که بارها در مقالات و اسناد متعددی آشکار شده میلیتانهای مسلح هر یک از این سازمانهای تروریست کورد برای حمایت از قاچاقچیان در قبال گذارندن از مرزها مالیات مشخصی نیز طلب می کنند. سالیانه میلیاردها دلار پول توسط گروههای تروریستی مذکور از طریق تجارت و ترانزیت انواع مخدر بدست می آید که صرف خرید سلاح و دیگر مسائل می گردد. متاسفانه دولت، ملت و مدیای حاکم فارس زبان نیز تحت اصطلاحات من درآوردی همچون کولبری و ... سعی در مشروعیت بخشیدن به تجارت انواع مواد مخدر از سوی کردزبانان دارد، گوئی تنها کردزبانان می باشند که به سبب وضعیت بغرنج مالی می باید از طرق غیرقانون و ضدانسانی همچون تجارت و ترانزیت انواع مواد مخدر به امرار معاش بپردازند و آن کارمند و دانشجوئی که سالها نور چشمش برای درس خواندن از تاب افتاده و اکنون بیکار می باشد نیز برای امرار معاش نه مسافرکشی و کارگری بلکه می باید شغل شریف به اصطلاح کولبری را به جان بخرد تا بتواند امرار معاش کند. اگر شخص ساکن منطقه و یا حتی اشخاص غیربومی سری به زندان های آزربایجان غربی بزنند متوجه خواهند شد که بیش از 80% زندانیان مرتبط با مواد مخدر همگی کردزبان اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya