Ana Sayfa » , , , , , , , , , » آزربایجان غربی، آزربایجان شرقی و اردبیل سرطان خیزترین استان‌ها Yazısını okuyorsunuz.

آزربایجان غربی، آزربایجان شرقی و اردبیل سرطان خیزترین استان‌ها

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - سه‌شنبه, بهمن ۱۵, ۱۳۹۲ - 0 comments
اومود اورمولو
به مناست هفته پیشگیری از سرطان نشستی در وزارت بهداشت برگزار گردیده که طبق گزارشات رسمی منتشر شده 3 استان آزربایجان غربی، آزربایجان شرقی و اردبیل به ترتیب سرطان خیزترین استان های ایران نامیده شده اند.
بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت از هر صدهزار نفر مرد در ایران 132 نفر و از هر صدهزار زن 123 نفر به صورت سالیانه مبتلا به انواع سرطان و در کل ایران سالیانه 90 هزار نفر دچار انواع سرطان می شوند.
طی سالهای گذشته در ایران شیوع سرطان سیر صعودی افزایش داشته به طوریکه اکنون سرطان سومین عامل مرگ و میر در مردمان ساکن ایران می باشد. بیشترین مناطقی که شاهد بروز سرطان می باشند نیز به ترتیب آزربایجان غربی، آزربایجان شرقی، اردبیل، تهران و اصفهان مشخص گردیده است.
مهمترین عامل بروز سرطان در ایران کم تحرکی می باشد که میزان کم تحرکی در زنان 48% بیان شده است. در ایران حدود 24 میلیون نفر به اضافه وزن و چاقی مبتلا می باشند. در عین حال سیگار یکی از مهمترین عوامل بروز سرطان می باشد که خود به تنهائی مسبب 13 نوع سرطان هست. در کنار موارد فوق آلودگی هوا نیز یکی از علل مبتلا به عنواع سرطان می باشد، حتی یکی از علل تاکید و حساسیت جامعه ترک نسبت به مسئله خشک شدن دریاچه اورمیه نیز ناشی از شیوع بیماریهای پوستی و تنفسی سرطانی در آزربایجان جنوبی به علت خشک شدن دریاچه اورمیه و وزش بادهای نمکی می باشد مسئله‌ای که اکنون ساکنین آرال با آن دست به گریبان اند.  
اکنون در ایران 300 هزار بیمار مبتلا به انواع سرطان وجود دارد که این آمار به علت جمعیت جوان کشور طی سالهای پیش رو با افزایش قابل توجهی از مبتلایان به سرطان مواجه خواهد شد. شایع ترین سرطان در زنان سرطان پستان و روده بزرگ و در مردان نیز سرطان پروستات و پوست چزء شایع ترین انواع سرطان ها می باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya