Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , , » مدرسه به زبان ترکی شعار غالب جوانان ترک پس از برد تراختور+ فیلم Yazısını okuyorsunuz.

مدرسه به زبان ترکی شعار غالب جوانان ترک پس از برد تراختور+ فیلم

Kategori: , , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, بهمن ۲۶, ۱۳۹۲ - 0 comments
اومود اورمولو
دیروز از سری رقابتهای جام حذفی ایران تیم فوتبال تراختور آزربایجان در مقابل تیم مس کرمان به برتری رسید و برای اولین بار کاپ قهرمانی را از تهران به پایتخت آزربایجان تبریز متقل نمود، تراختور در این باز موفق شد با نتیجه 1 بر 0 حریف کرمانی خود را با گل دقیقه 51 سعید دقیقی شکست دهد.
مهمترین حاشیه‌ای که پس از دیدار تراختور در اکثر شهرهای آزربایجان و مناطق ترک نشین مشاهده گردید شادی بی حد و حصر جوانان ترک و سردادن شعارها و خواسته های ملی جامعه ترک بود که بی شک وجود صدها ویدئو و تصویر از شهرهای ترک نشینی همچون تبریز، اورمیه، اردبیل، مراغه، قوشاچای، سولدوز، میانا و ...که در اکثر شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، یوتیوب، توئیتر، گوگل پلاس و ... منتشر گردیده بیانگر عمق نفوذ پدید تراختور که بی تردید صدای عصیان ملتی تحت استعمار داخلی در مقابل مرکزنشیان می باشد را یادآور می سازد. تراختور نه یک تیم فوتبال معمولی برای ملت ترک بلکه به مانند بارسلونای کاتالان ها برخواسته از عصیان جامعه‌ای در قبال تبعیض و نادیده گرفتن شدن حقوقشان می باشد.
در شهر اورمیه نیز کارناوال های متعدد شادی در مناطق پارک چنگلی، خیابان پنجراه، خیام جنوبی- شمالی، شهرچائی، شیخ تپه، بهداری، استادان، عطائی، امام، بند و دیگر نقاط شهر اورمیه تا پاسی از شب به چشم می خورد، عده‌ای از جوانان ترک در پارک جنگلی اورمیه در جائیکه بزرگترین پرچم دولت ایران در اورمیه نصب گردیده همراه با شعارهای ملی اقدام به اهتزاز پرچم آزربایجان نمودند. 
مهمترین نکته‌ای که در تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در اکثر شهرها به چشم می خورد شعارهائی همچون "تۆرک دیلینده مدرسه، اۏلمالیدیر هرکسه"، "اۇرمۇ گؤلۆ جان وئریر، مجلیس اۏنۇ نقتلینه فرمان وئریر"، "تبریز باکی آنکارا، بیز هارا فارسلار هارا" و ... بود که از سوی هزاران جوان ترک در اکثر شهرها و مناطق ترک نشین ایران به گوش می رسید.
بی شک خواست آموزش به زبان مادریمان ترکی و رسمیت و سراسری نمودن زبان ترکی در ایران که جوانان ترک از هر فرصتی برای یادآوری این حق پایمال شده جامعه ترک از سوی دولت و ملت حاکم بهره می برند رهرو و نقشه راه تمامی جوانان ترک از هر طیف و گروه فکری برای رهائی از استعمار داخلی ملتمان می باشد. علارغم خواست آموزش به زبان مادری که جزء اصلی ترین و اولین خواسته های جامعه ترک برای رفع تبعیض زبانی در ایران می باشد علی یونس مشاور دولت حسن روحانی در امور به اصطلاح اقوام چندی پیش خواست آموزش به زبان مادری در جامعه ترک را مبحثی روشنفکر مابانه و نه برخواسته از توده جامعه ترک معرفی نموده بود که این سخنان بی تردید نشان از بی توجهی و تداوم استعمار ملت ترک با شیوه و متد جدیدی می باشد.
ویدئوی زیر گوشه ای شعارهای ملی دیشب در آبرسان تبریز می باشد.
http://www.youtube.com/watch?v=P_3swV8tQxA&feature=youtu.be

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya