Ana Sayfa » , , , , , , , , , » سفیر ایران در باکو: زبان ترکی اکنون در مدارس ایران تدریس میشود Yazısını okuyorsunuz.

سفیر ایران در باکو: زبان ترکی اکنون در مدارس ایران تدریس میشود

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - پنجشنبه, بهمن ۲۴, ۱۳۹۲ - 0 comments
اومود اورمولو
محسن پاک آئین سفیر ایران در آزربایجان شمالی در گفتگوئی که با سایت ANS PRESS داشته از تدریس زبان ترکی در مدارس ایران خبر داده است.
بنا به گزارش سایت آنس پرس محسن پاک آئین در گفتگوی خود از تدریس زبانهای مادری گروههای ائتنیکی غیرفارس در ایران خبر داده و در ادامه سخنانش تاکید کرده که اکنون نیز زبان ترکی در مدارس ایران در حال تدریس می باشد.  
ایشان تاکید کرده اند که زبان فارسی زبان رسمی دولت ایران می باشد ولی نه تنها در دوره متوسطه سیستم آموزشی ایران بلکه در کلیه سطوح تحصیلی زبان های مادری گروههای ائتنیکی غیرفارس در ایران در حال تدریس می باشد.
طبیعتا دروغ گفتن در ایران جزء یکی از اصلی ترین و بارزترین ویژگهای دولت مردان ایران و سیاستش می باشد به طوریکه اکثر قریب به اتفاق سیاسیون به راحتی و با نگاه های عاقل اندر سفیه می توانند در جلوی همگان دروغ های شاخ داری را تقدیم میلیونها انسان بکنند. سخنان سفیر ایران در باکو مبنی بر تدریس زبان ترکی در مدارس ایران نیز یکی از این دروغ هائی می باشد که انسان عاجز از پاسخگوئی و نقد آن هست. در حالیکه سفیر ایران در آزربایجان شمالی از تحصیل زبان ترکی در مدارس ایران خبر می دهد که وجود انسان های با هویت ائتنیکی ترک و زبان مادری ترکی به صراحت در ایران به زیر سوال برده شده و کتمان می گردند.
در هنگام ایام قبل از انتخابات حسن روحانی در سفرهای انتخاباتی که به شهرهای ترک نشینی همچون تبریز، اورمیه، اردبیل و ...داشت وعده آموزش به زبان مادری و تاسیس فرهنگستان زبان ترکی را داده بود که علارغم گذشت 6 ماه از آغاز به کار دولت به جزء پروپاگاندای دولت شاهد کوچکترین تغییری در گفتمان دولت و ملت حاکم نمی باشیم. 
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/lsu4t9j

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya