Ana Sayfa » , , , , , , , » قرارگیری نشریات به زبان ترکی در رده چهارم آلمان Yazısını okuyorsunuz.

قرارگیری نشریات به زبان ترکی در رده چهارم آلمان

Kategori: , , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, بهمن ۲۱, ۱۳۹۲ - 0 comments
اومود اورمولو 
بر اساس لیست منتشر شده از سوی نهاد بین المللی حمایت از مئدیا(IMH) نشریات چاپی به زبان ترکی در آلمان موفق به کسب رده چهارم پرخواننده‌ترین زبانها شده است. 
نهاد بین المللی که مرکز آن در آلمان واقع شده و شبکه‌های ارتباطی آن در سراسر جهان به فعالیت می پردازند در گزارش جدید خود محصولات چاپی همچون مجلات، روزنامه ها و ... به زبان آلمانی را یکی از پراشتراک ترین و پرتیراژترین انواع رسانه ها در جهان معرفی نموده است.  
در اغلب کشورها به غیر از زبان حاکم نشریاتی به صورت رسمی و به دیگر زبانهای ملل دنیا منتشر نمی شوند و این نهاد بین المللی نیز طی گزارشی به بررسی نشریات خارجی چاپ شده در اغلب کشورها پرداخته است. طی گزارش منتشر شده این نهاد در آلمان که با نام "نشریات خارجی در آلمان" منتشر گردیده نشریات چاپی به زبان ترکی در رده چهارم پر استفاده ترین ارگان های رسانه ای نام برده شده اند.
بر اساس آمار رسمی که از سوی سازمان بین المللی حمایت از مئدیا منتشر گردیده در آلمان بیش از 130 روزنامه، هفته نامه، مجله و ... به زبان ترکی منتشر می گردد.  
بنا به گزارش این ارگان از هر 4 شهروند ساکن آلمان 1 نفر مهاجر بوده و بدین سبب نشریات چاپی چندزبانه خواسته یا ناخواسته برای پاسخگوئی به این تنوع زبانی افزایش قابل چشمگیری یافته، در آلمان سالیانه 100.00 روزنامه، مجله، هفته نامه، بولتن خبری و ... به زبان آلمانی و سالیانه منتشر می گردد. یکی از مسئولین این نهاد به نام بیین آکشتینات (Björn Akstinat) متکلمین زبان روسی در آلمان را پس از زبان غالب آلمانی در جایگاه دوم معرفی می کند.  در رتبه دوم نشریات چاپی زبان انگلیسی با 1000 مئدیای چاپی و در رتبه سوم نشریات روسی با 200 نشریه واقع شده اند. پس از زبان ترکی که در جایگاه چهارم واقع شده به ترتیب زبانهای لهستانی با 50، ایتالیائی 50، چینی 20، اسپانیائی 20، عربی 10 و کردی 10 نشریه چاپی واقع شده‌اند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/mzd5w5d

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya