Ana Sayfa » , , , , , , , » اکوسیستم آرتمیا در دنیا باید تغییر یابد Yazısını okuyorsunuz.

اکوسیستم آرتمیا در دنیا باید تغییر یابد

Kategori: , , , , , , , , Umud Urmulu - پنجشنبه, آذر ۲۶, ۱۳۸۸ - 0 comments











عضو مرکز مرجع آرتمیای دانشگاه گنت بلژیک گفت: شرایط بحرانی فعلی آرتمیا تنها مختص دریاچه اورمیه نیست بلکه حیات این موجود ارزشمند در سطح دنیا به خطر افتاده است.
به گزارش خبرنگار مهر در اورمیه، دکتر ژیلبرت وان استاپن عصر یکشنبه در ادامه اولین کارگاه آموزشی بین المللی آرتمیا در اورمیه افزود: هم اکنون دریاچه اورمیه و تنها موجود ارزشمند آن در وضعیت بحرانی و آرتمیا در شرایط بسیار نامناسبی قرار دارد.
وی ادامه داد: آرتمیا به عنوان یک موجود ارزشمند دارای ارزش غذایی بالا و ارزش اقتصادی فراوان تنها در آب های شور که بیشتر شامل کشورهای آمریکا، ایران(آزربایجان غربی-دریاچه اورمیه)، چین، سیبری است زندگی می کند و مشکل فعلی دریاچه اورمیه مختص این منطقه نیست بلکه سایر کشورها نیز با این مشکل مواجه هستند.
وی تنها راه برون رفت از بحران فعلی آرتمیا را تغییر اکوسیستم آن عنوان کرد و بیان داشت: تحقق این امر نیازمند همکاری مستمر تمامی کشورهاست.
وان استاپن خاطرنشان کرد: برگزاری این کارگاه های آموزشی فرصت مناسبی در جهت اتخاذ راهکارهای علمی برای پرروش، سیستم طبیعی آرتمیا در مناطق دیگر کشور ایران به شمار می رود.
این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به ارزش غذایی و اقتصادی بالا آرتمیا در دنیا بیان داشت: این موجود ارزشمند به دلیل کوچک بودن و تسهیل در جهت استفاده از صنایع تبدلی آرتمیا می تواند منبع درآمد خوبی برای کشورهای مذکور به حساب آید.
وی همچنین با اشاره به نقش مهم ایران در صنعت آرتمیا گفت: دریاچه اورمیه به دلیل شرایط و بستر مناسب تولید این موجود ارزشمند و نیز موقعیت مناسب جغرافیایی آزربایجان غربی می تواند در جهت ایجاد مرکز مرجع برای تولید آرتمیا در منطقه محسوب شود.
عضو مرکز مرجع آرتمیای دانشگاه گنت بلژیک با اشاره به تاثیر آرتمیا در بخش های اقتصادی، تجاری و توسعه صنعت آبزی پروری کشورها بر اتخاذ راهکارهای علمی و عملی در خصوص نجات این موجود ارزشمند تاکید کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya