Ana Sayfa » , , , , , , , » بهره گیری از روشهای ناکارآمد تولید "آرتمیا" را دچار اختلال کرد Yazısını okuyorsunuz.

بهره گیری از روشهای ناکارآمد تولید "آرتمیا" را دچار اختلال کرد

Kategori: , , , , , , , , Umud Urmulu - پنجشنبه, آذر ۲۶, ۱۳۸۸ - 0 comments













رئیس دانشگاه اورمیه گفت: بهره گیری از روشهای ناکارآمد، تولیدات آرتمیا را در دریاچه  اورمیه دچار اختلال کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر در اورمیه، حسن صدقی عصر یکشنبه در اولین کارگاه آموزشی بین المللی آرتمیا از عدم استفاده درست از منابع موجود آرتمیا در آب دریاچه اورمیه انتقاد کرد و بیان داشت: کاهش منابع موجود و روش استفاده غیر اصولی از منابع موجود سبب شده تعداد آرتمیا در آب دریاچه اورمیه به طور چشمگیر کاهش یابد.
وی با بیان اینکه پیشبرد برنامه های مطالعاتی آرتمیا از دو جنبه حائز اهمیت است، گفت: آرتمیا به عنوان غذای زنده ماهیان خاویاری محسوب می شود و بر این اساس باید برای حفظ تنها موجود زنده دریاچه اورمیه تلاش شود.
صدقی با بیان اینکه دریاچه اورمیه معلول وجود آرتمیا است خاطرنشان کرد:باید برای حفظ دریاچه اورمیه و در ادامه آن حفظ آرتمیا در این دریاچه گام های اساسی از سوی نهادهای ذیربط برداشته شود.
رئیس دانشگاه اورمیه، حمایت علمی و عملی مسئولان در نگهداری منابع آرتمیا را برای حفظ این نعمت خدادای موثر عنوان کرد و گفت: ارائه راهکار های عملی برای زنده نگه داشتن آرتمیا و احیای دریاچه اورمیه باید در برنامه کاری مسئولان مربوطه قرار گیرد.
صدقی همچنین با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات دانشگاه اورمیه در مساحت 60 هزار مترمربع دارای فضای کافی برای استفاده نیروی متخصص و کارشناسان است گفت: تا یک سال آینده ساختمان مرکزی و جانبی این مرکز نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد.
کارگاه آموزشی بین المللی آرتمیا به مدت دو روز با هدف ارائه آخرین یافته های علمی در خصوص آرتمیا در سطح جهان،یافت زیستگاه های جدید آرتمیا، تبادل نظر فی مابین متخصصان داخلی و خارجی، بررسی آخرین وضعیت دریاچه اورمیه برگزار می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya