Ana Sayfa » , , , , , , , , » تجهيز كتابخانه مركزي اورمو(اورميه) نيازمند اعتبار است Yazısını okuyorsunuz.

تجهيز كتابخانه مركزي اورمو(اورميه) نيازمند اعتبار است

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, اردیبهشت ۲۵, ۱۳۸۹ - 0 comments









مديركل كتابخانه‌هاي عمومي آزربايجان غربي امروز در گفتگو با فارس در اورميه(اورمو) اظهار داشت: سال گذشته اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 500 ميليون ريال اختصاص يافت كه براي تجهيز كتابخانه كافي نبود.
وي اعتبار مورد نياز براي تكميل كتابخانه مركزي و رسيدن آن به مرحله بهره‌برداري را بالغ بر 20 ميليارد ريال اعلام كرد.
اين مقام مسئول اضافه كرد: يك ميليارد و 500 ميليون ريال براي احداث سالن مطالعه و امانت و همچنين به منظور فراهم آوردن لوازم ضروري دو سالن فوق صرف شد و تا پايان سال جاري نيز به بهره‌برداري مي‌رسد. كتابخانه مركزي اورميه(اورمو) در زميني به مساحت 8 هزار و 500 مترمربع در سال 82 كلنگ‌زني و در سال 88 نيز به بهره‌برداري رسيد.
وي با اشاره به بخش‌هاي ديگر كتابخانه مركزي اورميه گفت: در اين كتابخانه بخش ويژه براي در معرض نمايش قرار دادن نسخ خطي تعبيه شده است تا مردم علاوه بر حضور در كتابخانه براي امانت و مطالعه كتاب از اين نسخ خطي نيز بازديد كنند.
فيروز گفت: در مراحل راه‌اندازي اين كتابخانه فراخوان عمومي انجام مي‌شود تا كساني كه اين قبيل كتاب‌ها در اختيار دارند به كتابخانه مركزي هديه كنند تا در قالب امانت به صورت علمي و مطمئن توسط كتابداران نگهداري شود.
وي مهم‌ترين مسئله در راه‌اندازي اين بخش را تهيه دستگاه‌هاي آفت‌زدايي و تدارك محيط قرنطينه ذكر و تصريح كرد: دستگاه آفت‌زدايي از جمله وسايل وارداتي بوده و بايد براي وارد كردن آن از ساير كشورها به استان با مسئولان ذيربط همكاري به عمل آيد كه بعد از تامين اعتبار هماهنگي‌هاي مقتضي به عمل مي‌آيد.
مديركل كتابخانه‌هاي عمومي آزربايجان غربي به راه‌اندازي بخش سمعي بصري و امانت سي‌دي‌هاي علمي، فرهنگي و هنري در كتابخانه مركزي اورميه(اورمو) اشاره كرد و گفت: يك بخش جداگانه براي مطالعه كتب مرجع توسط افراد مراجعه‌كننده در كتابخانه طراحي شده است.
فيروز راه‌اندازي بخش نماي نشريات در كتابخانه را از ديگر امكانات اين كتابخانه برشمرد و تصريح كرد: در اين كتابخانه با استفاده از رايانه مقالات و مطالب منتشره در نشريات مختلف در اختيار مراجعه‌كنندگان قرار مي‌گيرد تا مطالب فوق را مطالعه و در صوت نياز نسخه چاپي از كتاب‌دار دريافت كنند.
منبع: http://tinyurl.com/2bkaqnk

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya