Ana Sayfa » , , , , , , , , » اورمو گولو (درياچه اورميه) كانون بحران است Yazısını okuyorsunuz.

اورمو گولو (درياچه اورميه) كانون بحران است

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - سه‌شنبه, مرداد ۱۹, ۱۳۸۹ - 0 comments
به گزارش فارس از اورميه ، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست آزربايجان ‌غربي ظهر امروز در شوراي هماهنگي مديريت بحران كه در سالن شماره يك استانداري آزربايجان‌ غربي تشكيل شد، گفت: كارشناسان با انجام مطالعه‌هاي گسترده چهار كانون بحران در سراسر آزربايجان‌ غربي شناسايي كردند كه درياچه اوزميه بيش از بقيه چالش‌برانگيز است.
وي افزود: اگر مسئولان با مشاركت يكديگر اقدام اساسي براي مبارزه با خشك شدن درياچه اورميه انجام ندهند به زودي درياچه اورميه با تبديل به شوره‌زاري گسترده مشكلات مختلفي در زمينه‌هاي زيست محيطي، آب هواييَ، اقتصادي و بهداشتي براي مردم ايجاد مي‌كند.
اين مقام مسئول به تصويب طرح‌ها و پروژه‌هاي مختلفي در راستاي نجات اورمو گولو (درياچه اورميه) اشاره كرد و اظهار داشت: با وجود اجراي اين پروژه‌ها و تخصيص اعتبار مورد نياز ولي اين درياچه از شرايط زيست محيطي قابل قبول فاصله بسيار زيادي دارد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست آزربايجان ‌غربي عمده‌ترين مشكل در راستاي احياي اين درياچه را مشكل مديريتي عنوان كرد و گفت: بايد در شيوه مديريت اين درياچه و كنترل كاهش آب آن تجديد نظر اساسي صورت بگيرد.
عباس نژاد با اشاره به اينكه پروژ‌ه‌هاي مختلفي براي احياي درياچه اورميه تصويب شده است، ادامه داد: يكي از مشكلات مهم در اجراي اين پروژه‌ها فقدان سيستم حمل‌ونقل مناسب براي رفت‌و‌آمد كارشناسان به مناطق شوره‌زار و قسمت‌هاي عميق درياچه است.
وي با اشاره به اينكه درياچه اورميه به عنوان يك محيط گردشگري موقعيت برجسته‌اي در سراسر جهان دارد، تصريح كرد: مردم كشورهاي مختلف جهان نه تنها براي بازديد بلكه براي تحقيق نيز در اين منطقه حاضر مي‌شوند تا براي جلوگيري از رقم خوردن سرنوشت تلخ براي اين درياچه اقدامي هرچند كوچك را انجام بدهند.
اين مقام مسئول در بخش ديگري از سخنان خود هواي آلوده به گرد و‌ غبار را يكي‌ ديگر از مشكلات زيست ‌محيطي استان دانست و گفت: اين مشكل نه تنها در مركز اورميه بلكه در شهرستان‌هاي مختلف مردم به ويژه كودكان و سالمندان و بيماران را در معرض ناراحتي‌هاي مختلف تنفسي قرار داده است.
وي به طوفان به عنوان يكي ديگر از مشكلات زيست محيطي استان اشاره كرد و گفت: اين مشكل نيز از زمان وقوع جنگ بين آمريكا و عراق به خاطر اصابت ضربه‌هاي سنگين توپ و خمپاره ابتدا آب و هواي عراق را آلوده كرد و با مرور زمان نيز به كشورهاي اطراف عراق منتقل شد.
عباس نژاد با اشاره به معضلات ناشي از ريز‌گردها گفت: گرد و ‌غبار موجود در هوا با افزايش دادن آفت‌هاي گياهي آثار منفي جبران‌ناپذيري براي محصولات به بار مي‌آورد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست آزربايجان‌ غربي افزايش ميزان وقوع تصادف بر اثر كاهش ميدان ديد، بروز بيماري‌هاي مختلف، افزايش هزينه بيماري، اختلال در برق‌رساني را از ديگر مشكلات ايجاد شده بر اثر گردوغبار عنوان كرد.
منبع: http://tinyurl.com/2vkwoa3

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya