Ana Sayfa » , , , , , , , , , , » قیامهای مردمی و دمکراسی خواهانه به ارمنستان رسید Yazısını okuyorsunuz.

قیامهای مردمی و دمکراسی خواهانه به ارمنستان رسید

Kategori: , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - چهارشنبه, اسفند ۱۱, ۱۳۸۹ - 0 comments

قیامهای مردمی و دمکراسی خواهانه به ارمنستان رسید
در پایتخت ارمنستان شهر ایروان امروز هزاران هزار مخالف دولت کنونی ارمنستان سرکیسیان به خیابانها ریخته و خواستار انتخابات زودهنگام شدند. بر اساس اطلاعاتی که در روزنامه های مخالف ارمنستان منتشر شده است رهبر مخالف به نام لون تر- پطروسیان (Levon Ter-Petrosyan) بوده و مسئله کشته شدن 10 نفر در حادثه 1-2 مارس سال 2008 اعتراض جدی دارد.  
پطروسیان برای بیداری و آگایه دادن به رئیس جمهور ارمنستان نیز لیستی بلند بالا تهیه کرده و در روزنامه ها و گردهمایی خیابانی منتشر کرده است. آزادی تمامی زندانیان سیاسی از زندانها، در مورد حادثه های سال 2008 و در مورد  مرگ 10 نفر تشکیل کمیته حقیقت یابی، استعفای مراجع دولتی در لیست آمده، استعفای نخست وزیر تیقران سرکیسیان ، برگزاری انتخابات زودهنگام و یک لیست 13 ماده ای دیگر که مورد نظر مخالفان دولت ارمنستان می باشد.
در این لیست افزایش حقوق بازنگشستگان، افزایش حقوق نظامیان، برداشتن تحریمهایی که دولت بر علیه فروشندگان خیابانی برقرار کرده و یک نوع بازنگری در قانون بازنشستگی از اععم این خواسته های مخالفان می باشد.
رهبر مخالف دولت و قیام مردم یکی از رهبران حزب شورای ملی ارمنستان می باشد. او اعلام کرده تا زمانیکه به اقتدار کنونی از حاکمیت کناره گیری نکند به اعتراضات خیابانی پایان نخواهند داد. 
نیروها امنیتی و دولتی از وجود 10 هزار معترض در خیابانها خبر داده اند. رهبر مخالفان دولت کنونی نیز در طی چند روز آینده از اشتراک 50 هزارا نفر دیگر به این اعتراضات خبر داده است. معترضان گفته اند که در صورت اینکه حکومت فعلی تا 17 مارس به خواسته های معترضین جواب مثبت ندهد دوباره به خیابانها خواهند آمد.
رهبر مخالفان دولت کنونی از اتمام زمان و فرصت برای دولت کنونی خبر داده است. در سالهای 1991-1998 نیز رهبر فعلی معترضان برای اعتراض به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ارمنستان رهبری حرکت اعرتاضی را بر عهده داشت. در سال 2008 نیز پطروسیان چندین بار مخالفان را رهبری کرده است. 
درست 3 سال پیش در ارمنستان در چنین روزهایی در حوادث دهشتناکی که بعد از حوادث انتخابات ریاست جمهوری بود منجر به کشته شدن 10 نفر شد. در حوادث 1 مارس سال 2008 معترضین برای تقلب انتخاباتی به خیابانها آمده بودند و این اعتراضات 10 روز ادامه داشت تا به حوادث ناگواری که در متن آمده ختم شد. در حوادث آن زمان در ارمنستان 20 روز حالت فوق العاده اعلام شد.
منبع خبر مترجم، روزنامه بوگون کشور ترکیه: 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya