Ana Sayfa » , , , , , , , , , , » اعدام 7 ترک اویغور در ترکستان شرقی توسط دولت چین Yazısını okuyorsunuz.

اعدام 7 ترک اویغور در ترکستان شرقی توسط دولت چین

Kategori: , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - پنجشنبه, فروردین ۰۴, ۱۳۹۰ - 0 comments
اعدام 7  ترک اویغور در ترکستان شرقی توسط دولت چین
دوباره 7 ترک اویغور در ترکستان شرقی (East Turkestan – Doğu Türkistan) در شهر کاشغر توسط دولت چین اعدام شدند. آژانس رسمی خبری دولت چین امروز از اعدام هفت نفر به جرم دزدی و جنایت خبر داد. هویت و نیت اعدام شدگان هنوز مورد شبه می باشد که آیا دوباره توسط دولت توتالیتار چین به سبب مسائل ائتینکی و مسائل سال 2009 در شهر اورومچی می باشد که ترکان اویغور به سبب کشتار و پاکسازی ائتینیکی بر علیه دولت توتالیتار چین قیام کردند که متاسفانه هزاران ترک اویغور به دست دولت چین اعدام و رانده شدند و یا مسائل دیگر.
شهر کاشغر در غرب ترکستان شرقی و جز جاده تاریخی ابرایشم می باشد. حکم اعدام شدگان توسط دادگاه شهر کاشغر به رای گذاشته شده است.
طی اخباری که از روزنامه تایمز در این مورد جویا شدیم مسئولین روزنامه تایمز گفتند که با مکالکه تلفنی نتوانستیم با قضات و افراد ذیصلاح پرونده گفتگو کنیم و هنوز هم فاکس ما در مورد علل و بررسی این موضوع بی جواب مانده است.
بر اساس ارقام رسمی در قیام سال 2009 ترکان اویغور در شهر اورومچی (Ürümçi) نزدیک به 200 ترک اویغور توسط نظامیان چین قتل عام شدند.
سیاسیون و روشنفکران ترکان اویغور قیامهای سال 2009 ترکان اویغور در شهر اورومچی را ناشی از سیاست پاک سازی ائتنیکی ترکان اویغور به دست دولت توتالیتار چین طی دهه های گذشته می دانند.
اعدام شدگان امروز چین بنا به گفته منابع دولتی چین در سال 2008 و 20010 برای جرمهای مذکوری که در بالا درج شده است اعدام شده اند.
در کشور چین اگر حکم اعدامی رد شود و مورد برائت قرار گیرد فرد مورد نظر تا آخر عمر خویش در زندان می ماند.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/6zftm8q      

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya