Ana Sayfa » , , , , , , , , » مجله اکونومیست: سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان را ب.د.پ جهت دهی می کند Yazısını okuyorsunuz.

مجله اکونومیست: سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان را ب.د.پ جهت دهی می کند

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ - 0 comments
مجله اکونومیست: سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان را ب.د.پ جهت دهی می کند
تا به امروز بر مبنای گفته کارشناسان سیاست و ترور این چنین بیان می شد که حزب ب.د.پ (Barış ve Demokrasi Partisi) یا حزب کردها در مجلس کشور ترکیه دست راست سازمان تروریستی حزب کارگران بوده واز طرف آن جهت دهی می شده است و ب.د.پ یا حزب آشتی و دمکراسی دست راست پ.ک.ک می باشد بیان شده بود اکنون مجله معروف اکونومیست با بیان این موضوع برعکس شدن رویه زیر را بیان کرده است.
در مجله اکونویست بیان شده که دیگر حزب ب.د.پ (BDP) از بازوی سیاسی سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) خارج شده و اکنون ب.د.پ به جرگه همراهان و مبارزان با اسلحه پیوسته است.
در مجله The Economist با نگرش و تحلیل انتخابات ترکیه و رای های کوردها از تغییر در موازنه ب.د.پ و پ.ک.ک خبر داده است. اکونومیست با بیان اینکه تا زمانی که خواسته های کردها محقق نشود از حمایت بی حد و حصر ب.د.پ از خشونت و ترور سخن به میان آورده است.
لیلا زانا که امروزه در تی آرتی 6 (TRT 6) تلوزیون ملی کشور ترکیه برنامه دارد از برتری ب.د.پ بر حزب اسلام گرای کنونی یعنی آ.ک.پ خبر می دهد. اکونومیست از ریزش رای های حزب اسلام گرا نسبت به سال 2007 خبر داده و علت این امر را کاهش یاری و اقدامات حزب اسلام گرای عدالت و توسعه (Adalet ve Kalkınma Partisi)  در جهت حل خواسته های کوردها معرفی می کند.
حزب اسلام گرای کنونی که هر از چند گاهی دیداری مخفیانه با سرکرده تروریست قبلی سازمان حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) برگزار می کند اقداماتی برای جهت دهی رای کردها به نفع خویش بر داشته است تا جاییکه چند روز پیش از حبس خانگی عبدالله اوجالان سخن به میان آمده بود.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/3fyf8ua

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya