Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , » كيت آمپرومتری تشخيص بيماری ايدز در دانشگاه اورميه طراحي و ساخته شد Yazısını okuyorsunuz.

كيت آمپرومتری تشخيص بيماری ايدز در دانشگاه اورميه طراحي و ساخته شد

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - پنجشنبه, مرداد ۰۶, ۱۳۹۰ - 0 comments
كيت آمپرومتری تشخيص بيماری ايدز در دانشگاه اورميه طراحي و ساخته شد
اين كيت توسط 'فرشاد خيري' دانشجوي دكتراي الكتروشيمي دانشگاه اورميه در پژوهشكده زيست فناوري اين دانشگاه، طراحي و ساخته شد.
فرشاد خيري روز پنجشنبه در يك گفت و گوي خبري افزود: اين كيت در مدت سه سال طراحي و ساخته شده و قادر است ويروس بيماري ايدز را در مدت زمان كمتر از 15 دقيقه و در دوره هاي اوليه ابتلا از لحاظ كمي و كيفي تشخيص دهد.
وي گفت: بر خلاف روش هاي موجود در جهان كه قادر نيستند ويروس ايدز را در كمتر از شش هفته از زمان ابتلا تشخيص دهند، در اين روش به دليل استفاده از فناوري نانو و حسايت بالاي آن توانايي تشخيص بيماري در روزهاي نخست وجود دارد كه اين امر فرصت مناسبي را در اختيار محققان پزشكي براي جلوگيري از پيشرفت بيماري، انتقال و حتي درمان آن قرار مي دهد.
وي خاطرنشان كرد: در اين روش با استفاده از فناوري نانو و اتصال نانو ذرات طلا به نانو لوله هاي كربني و همچنين قرار دادن آنتي بادي HIV1 بر روي سطح كيت، ويروس ايدز تشخيص داده مي شود.
وي، استفاده از موم زنبور عسل را به عنوان يك زيست غشاي جديد براي نگهداري آنتي بادي HIV1 در سطح كيت را، از ديگر ويژگي هاي بارز اين روش عنوان كرد.
به گفته وي، اتصال آنتي ژن P24 به آنتي بادي HIV1، اساس روش اندازه گيري در كيت آمپرومتري تشخيص بيماري ايدز است.
خيري اظهار كرد: ساده و ارزان بودن، حسايت بالا، دقت و صحت زياد، بومي بودن تكنولوژي و همچنين قابل حمل بودن آن از مهم ترين مزيت هاي اين كيت است.
نتايج اين روش در معتبرترين مجله علمي الكتروشيمي جهان تحت عنوان 'Biosensors & Bioelectronics' در سال 2011 به ثبت رسيده است.
چاپ مقاله در اين مجله علمي در نوع خود، در دانشگاه اورميه، بي نظير است.
منبع خبر:
http://tinyurl.com/3hnpx9o

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya