Ana Sayfa » , , , , , , , , » مین های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) سبب کشته شدن 1 پلیس و 1 سرباز دیگر شد Yazısını okuyorsunuz.

مین های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) سبب کشته شدن 1 پلیس و 1 سرباز دیگر شد

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, مهر ۲۹, ۱۳۹۰ - 0 comments
مین های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) سبب کشته شدن 1 پلیس و 1 سرباز دیگر شد
بعد از حمله تروریستی که توسط میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) در 2 روز پیش صورت گرفت و سبب کشته شدن 24 نظامی و پلیس ترکیه و زخمی شدن بیش از 18 نفر شد نیروهای امنیتی ترکیه برای رهگیری میلیتانهای حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) دست به عملیات وسیعی در مناطق داخلی خاک ترکیه زده اند. میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان به مانند همیشه بعد از اتمام عملیات تروریستی خود در گذرگاهها اقدام به گذاشتن مین می کنند که متاسفانه در حین خنثی سازی این مین ها 1 سرباز و 1 پلیس ترکیه کشته شدند.
سرباز محمد اولوسوی 27 ساله می باشد. 
در دیگر سو نیروهای نظامی ترکیه برای رویاروئی با میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) در حدود 22 گردان یعنی 10 هزار نفر به داخل خاک های مناطق شمال عراق گسیل شده اند. هدف از اجرای عملیات نظامی فوق پاک سازی کمپ های خاکورک و زاپمی باشد که این دو کمپ از اصلی ترین کمپ های میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان می باشد بوده است. نیروهای کاماندوی ترکیه منطقه ای بیش از 55 کیلومتر را محاصره کرده اند و رفته رفته این حلقه را بر روی میلیتانهای پ.ک.ک تنگتر خواهند کرد. 
بنا به اخباری که از مدیای عراق و منطقه کردستان عراق منتشر شده است پاک سازی منطقه با چراغ سبز مسئولین کردستان عراق و حکومت مرکزی و آمریکا صورت گرفته است، حتی سخن از عملیات مشترک پشمرگه ها با نیروهای ترکیه می باشد. منطقه به علت سعب العبور بودن و شناخت پشمرگه ها بهترین راه پاک سازی همراهی این دو می باشد. 
منابع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/3t3xlbc
http://tinyurl.com/3dvvcun
ترور و تروریسم یکی از موارد مشترک بین ملل ترک در منطقه می باشد. دست راست پ.ک.ک با نام حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (PJAK) در داخل مرزهای آزربایجان جنوبی و در آزربایجان غربی فعلی فعالیت کرده و می کند. حتی در سالهای نه چندان دور همین پ.ک.ک نیز کمپ های متعددی در شهرهای ترک نشین مانند اورمیه، خانا(پیرانشهر)، سولدوز(نقده)، قوشاچای(میاندوآب)، ماکو، خوی و ... داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya