Ana Sayfa » , , , , , , , , , , » انتشار کتابی در رابطه با قتل عام خوجالی در آلمان Yazısını okuyorsunuz.

انتشار کتابی در رابطه با قتل عام خوجالی در آلمان

Kategori: , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - پنجشنبه, دی ۲۲, ۱۳۹۰ - 0 comments
به سبب بزرگداشت 20 مین سالگرد قتل عام ترکان خوجالی به دست ارامنه در کشور آلمان کتابی در 242 صفحه با نویسندگی Rolf Kunsh منتشر شده است.
کتاب فوق در شهر ماگدبورگ و به همت حمایت های محفل آزربایجان و آلمان منتشر شده است.
در کتاب قتل عام خوجالی با سندهای علمی و تاریخی متعدد جنایات ارامنه در آزربایجان شمالی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.
قتل عام ترکان آزربایجان شمالی در تاریخ 26 فوریه سال 1992 در منطقه قره باغ و در شهر خوجالی توسط نظامیان ارمنی با همکاری قوای روسیه صورت گرفته است، در این قتل عام به تمام معنا پاک سازی ائتنیکی ترکان آزربایجان صورت گرفته است. در اواسط شب 25 فوریه نیروهای مسلح ارمنی با همکاری گردان 366 روسیه شبانه شهر خوجالی را اشغال کردند. طی روز پیش از اشغال نیز نیروهای توپخانه ارمنستان با آتش سنگین شهر را مورد هدف قرار داده بودند. پس از اشغال شهر 2500 نفر مجبور به ترک دیار و آشیانه خود شدند که متاسفانه در راه به صورت ناجوانمردانه نیروهای مسلح ارمنی بر روی زنان و دختران ترک و بی سلاح آتش گشوده و سبب مرگ 613 نفر شدند. حدود 63 نفر از کشته شدگان کودکان و 106 نفر نیز زن و 70 نفر دیگر نیز از کهنسالان بوده اند. تمامی کشته شدگان بدون سلاح و مردم عادی شهر خوجالی بوده اند که توسط نیروهای مسلح ارمنی سلاخی شدند. در اثنای اشغال شهر به دست ارامنه نیز 8 خانواده  مفقود شده و 25 کودک والدین خود را از دست داده، 130 کودک یکی از والدین خود را از دست داد اند.
این حادثه در بسیاری از کشورها به صورت قتل عام خوجالی یاد می شود.    
در دیگر سو پرفسور ترک احمد امید نیز لعت نامه ترکی آزربایجانی – آلمانی را در 900 صفحه و 45 هزار کلمه منتشر کرده است، از نکات قابل تامل در این لغت نامه مد نظر قرار دادن کلمات ترکان آزربایجان جنوبی نیز می باشد که مد نظر این پروفسور ترک قرار گرفته و در لغت نامه جای داده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya