Ana Sayfa » , , , , , , » افتخاری دیگر در زمینه علمی برای آزربایجان شمالی + فیلم Yazısını okuyorsunuz.

افتخاری دیگر در زمینه علمی برای آزربایجان شمالی + فیلم

Kategori: , , , , , , , Umud Urmulu - پنجشنبه, اسفند ۱۱, ۱۳۹۰ - 0 comments
رائوف قلی اف دانشمندان جوان آزربایجان شمالی موفق به اختراع هلیکوپتری با کاربرد خاص شده است که نام این اختراع را «Droidair» نام گذاری کرده است.
بر اساس گزارش و مصاحبه ای که سایت رادیو آزادی آزربایجان شمالی با این مخترع جوان داشته است علت این اختراع را چنین توضیح می دهد:
در سال 2007-2006 هلیکوپتری لازم بود که هم بتواند فیلم برداری کرده و هم بتواند پرواز کند. طبیعتاً این چنین ابزارهائی وجود داشت ولی به علت بهره برداری بسیار گران استفاده از این ابزارها برای همه امکان پذیر نبود. در ثانی این هلیکوپترها به علت صدای زیاد و سرعت بسیار زیادی که داشتند تصویر برداری را با مشکل مواجه می ساختند و قابل استفاده نبودند. بسیار اندیشیده و سپس به فکر اختراع «Droidair» افتادم. 
هلیکوپتر «Droidair» به راحتی انواع دوربین های تصویربردای را حمل کرده و دارای قدرت مانور بسیار بیشتر از مشابهین خارجی می باشد و در ثانی قیمت این هلیوکپتر نیز بسیار نازلتر از انواع خارجی آن می باشد.
به گفته رائوف فکر ایجاد این هلیکوپتر در چند سال پیش  در ذهنش ایجاد شده است و حتی با مکاتبه هائی که با چندین کشور از جمله آلمان، هلند، اسپانیا و ایتالیا داشته است اسپانسرهائی برای تولید انبوه و حمایت از این پروژه نیز مورد توافق هر دو طرف واقع شده است. هزینه تولید این هلیکوپتر 5 هزار مانات آزربایجان شمالی بوده است.
از ویژگی های منحصر به فرد این اختراع این جوان آزربایجان شمالی می توان به کاربرد سرویسهای اینترنتی به مانند گوگل مپ و استفاده از GPS نام برد که کارآئی هلیکوپتر را دوچندان می کند. 
کاربرد این هلیکوپتر برای شناسائی مجروحان در هنگام حوادث طبیعی و غیرطبیعی، فیلمبرداری از انواع مسابقات در همه شرایطی و ... می باشد.
رائوف قلی اف زاده 1980 در باکو پایتخت آزربایجان شمالی بوده و در سال 2002 موفق به اتمام تحصیلات دانشگاهی خود شده است. پس از اتمام تحصیلات عالی در باکو به وولفسبورگ آلمان رفته و ادامه تحصیلاتش را در آنجا گذارنده است. او دارای اختراعات متعددی نیز می باشد.
ویدئوی مرتبط با اختراع این جوان آزربایجان شمالی را می توانید از لینک زیر مشاهده کنید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya