Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , , , » تقدیم مجانی نفت 30 سال پیش رو به اردن و وضعیت زلزده زده گان آزربایجان Yazısını okuyorsunuz.

تقدیم مجانی نفت 30 سال پیش رو به اردن و وضعیت زلزده زده گان آزربایجان

Kategori: , , , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - پنجشنبه, آذر ۰۲, ۱۳۹۱ - 0 comments
آقای مصطفی مصلحی زاده سفیر ایران در عمان طی سخنانی ابراز داشت: در صورت قبول تبادل توریسم دینی مابین اردن و ایران دولت ایران 30 سال نفت مجانی به اردن ارائه خواهد داد.
مصلحی زاده در یک برنامه تلویزیونی سخنان مذکور را ابراز کرده و از روابط دیپلماتیک اردن و ایران سخنان متفاوتی را ابراز کرد. به گفته او روابط دیپلماتیک دولت ایران و دولت اردن از نظر تجاری در سطح خوبی می باشد ولی طرف ایرانی خواستار افزایش همکاریهای دوجانبه در مسائل مختلفی از نظیر توریسم دینی و ... می باشد.
مصلحی زاده در ادامه سخنان خود اسرائیل را دشمن مشترک ایران و اردن معرفی کرده و اسرائیل را به سبب ایجاد اختلاف امبین مسلمانان مورد انتقاد شدید قرار داد.
مصلحی زاده در مورد سوالی که از سوی گزارشگر برنامه در مورد فشار سیاسی سنی های ایران و برتری مذهب شیعه و ...بیان شد چنین پاسخ داد:
تمامی این ادعاها دروغ می باشند. در ایران هزاران مسجد سنی وجود دارد و تمامی سنی ها به صورت آزاد تمامی مسائل دینی را به جا می اورند.
تقدیم 30 سال نفت ایران به اردن به صورت پیش پیش در حالی صورت می گیرد که هنوز زلزده زده گان آزربایجان در چادرها زندگی می کنند، هوز علارغم بارش برف به گفته آقای دهقان الله وردی تنها 15% ساختمانهای مناطق زلزله زده آزربایجان احداث گردیده است.  
منبع ترجمه خبر: سایت انیستیتوی انرژی ترکیه
http://tinyurl.com/bbzkdmu

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya