Ana Sayfa » , , , , , , , , , » آمارهای صادرات غیرنفتی سال 91 بار دیگر مستعمرگی داخلی ملت ترک را نشان داد Yazısını okuyorsunuz.

آمارهای صادرات غیرنفتی سال 91 بار دیگر مستعمرگی داخلی ملت ترک را نشان داد

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, بهمن ۱۵, ۱۳۹۱ - 0 comments
آزربایجان جنوبی و دیگر مناطق ملی ترک نشین ایران گرچه دارای منابع نفت نمی باشند ولی اکثر مناطق ملی ترک دارای منابع عظیم مواد معدنی از جمله طلا، آهن، اورانییوم، مس ، انواع فلزات گرانبها و ... می باشند که خاصیتی بی بدیل از بعد اقتصادی به آزربایجان جنوبی و دیگر مناطق ملی ترک نشین می بخشد. علارغم وجود منابع عظیم زیرزمینی و رو زمینی در آزربایجان جنوبی و دیگر مناطق ملی ترک نشین بر اثر سیاست های استعمار داخلی دولت ایران طی سالهای گذشته آزربایجان جنوبی و مناطق ترک نشین نه در قالب یک تولید کننده بلکه تماماً به مصرف کننده کالا مبدل گشته اند و تنها وارد کننده از دیگر شهرهای فارس زبان نشین بوده اند. همگی خاطرمان هست که تبریز آزربایجان همواره طی تاریخ جزء اولین ها بوده ولی همان تبریز امروزه به یک مصرف کننده صرف مبدل گشته است.
بر اساس آمار جدیدی که از سوی گمرک ایران منتشر شده است به وضوح می توان وضعیت استعمار داخلی از بعد اقتصادی ملت ترک را مشاهده نمود. بیش از 70% صادرات غیرنفتی ایران از سوی شهرهای تهران، بوشهر، عربستان ایران، خراسان و اصفهان صورت گرفته است که از نظر حجمی 69% و از نظر ارزشی بالغ بر 70% صادردات غیرنفتی ایران به به خود اختصاص داده اند.
استان بوشهر که به علت آب و هوائی یکی از غیرقابل زیست ترین نقاط جغرافیائی می باشد امروزه به علت سرمایه گذاری بی حدو و حصر دولت ایران به مرکز توسعه صنایع پتروشیمی مبدل گشته است و در کنارش استان اصفهان نیز میزبان تمامی و یا اکثر قریب به اتفاق صنایع مادر ایران از صنایع فولاد گرفته تا دیگر صنایع می باشد. جایگاه آزربایجان جنوبی  و دیگر مناطق ترک نشین ایران در آماری که از سوی اداره گمرک ایران منتشر شده به خوبی حاکی از موقعیت مصرف کنندگی این مناطق در عین وفور منابع عظیم زیرزمینی و رو زمینی می باشد. در جدول ارائه شده وضعیت یزد دقیقاً با آزربایجان غربی برابری میکند و حجم صادراتش 5 برابر اردبیل آزربایجان می باشد. 
- برای مشاهده آمار در ابعاد واقعی روی تصویر کلیک کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya