Ana Sayfa » , , , , , , , , , » تعداد امضاء کمپین تاسیس فرهنگستان زبان ترکی در ایران از مرز 2000 امضاء گذشت Yazısını okuyorsunuz.

تعداد امضاء کمپین تاسیس فرهنگستان زبان ترکی در ایران از مرز 2000 امضاء گذشت

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, تیر ۲۲, ۱۳۹۲ - 0 comments
گرچه که این روزها مدیای ترک مشغول مباحثه حول مسائلی همچون سخنان به شدت تحقیر آمیز، نژادپرستانه، سخیف و ... اشخاصی همچون سید جواد طباطبائی در مصاحبه با مهرنامه و یا مصاحبه مشابه حمید احمدی با روزنامه بهار می باشد در عین حال شاهد حرکتی به غایت مدرن و مدنی نیز در جامعه جوان ترک می باشیم و آن استقبال بی نظیر جوانان ترک از کمپین امضاء برای تاسیس فرهنگستان زبان ترکی در ایران می باشد.
در حالیکه مقاله فوق را می نگارم طی 30 روزی که "کمپین امضاء برای تاسیس فرهنگستان زبان ترکی در ایران" شروع شده بیش از 2000 نفر با پیوستن به این کمپین آن را امضاء نموده اند و این حجم از امضاء با در نظر گرفتن محدودیت دسترسی به اینترنت، وضعیت اینترنت ایران، فیلترینگ سایت کمپین، عدم اطلاع کافی از نحوه امضاء نمودن کمپین، عدم دسترسی به اینترنت، عدم وجود مدیا و ... بی شک رکوردی قابل توجه و تامل می باشد و نشان از خواست وسیعی از قشر جوان ترک مبنی بر تحقق ابتدائی ترین حقوق ملی ملت ترک که همانا داشتن فرهنگستان زبان ترکی می باشد هست. استقبال بی نظیر جوانان ترک از این کمپین اینترنتی نشان از عمق وجود مسئله ای ملی به نام "مسئله ترک" و "زبان ترکی" که از سوی ملت و دولت حاکم کتمان می شود می باشد. علارغم سیاست های آسیمیلاسیون، انتگراسیون، ژنوساید فرهنگی و زبانی 100 سال گذشته و اکنون که برای از خود بیگانگی جوانان ترک بکار بسته شده بدون تردید تحقق حرکتی اینچنین از سوی جامعه ترک الخصوص قشر جوان ترک نشان از ورشکستی کامل ملت سازی بر اساس ایده یک زبان – یک ایدئولوژی و یک ملت در جغرافیائی به مانند ایران که رنگین کمانی از گروههای ائتنیکی، زبانی، دینی، فرهنگی و ... می باشد هست.
موضوع دوم در کمپین امضاء برای تاسیس فرهنگستان زبان ترکی در ایران را می توان به اولین حرکت دسته جمعی ملت ترک اشاره نمود که برخواسته از نام حقیقی آن یعنی هویت ائتنیکی "ترک" و "زبان ترکی" و در راستای ملت شوندگی جامعه ترک اشاره نمود. این اولین حرکت مدنی و مدرنی هست که بر مبنای مفهوم وجود ملتی به نام "ملت ترک" ساکن این جغرافیا و عدم تکه تکه نمودن جامعه ترک به چندین بخش از جمله آزربایجانی و غیرآزربایجانی در عین حال کمک به روند تاریخی ملت شوندگی جامعه ترک اشاره نمود. تهیه کننده گان این کمپین با هوشیاری تمام سعی در اتحاد هر چه بیشتر تمامی ترکان ساکن این جغرافیا فارغ از مسائل حاشیه ای و خرد را داشته اند و به گمانم با استقبالی که از این کمپین از سوی انسانهای دارای هویت ائتنیکی ترک و زبان مادری ترکی فارغ از محل زیستشان شده می توان به موفقیت این امر پی برد.  
یادآور شویم که این کمپین در راستای پیگیری وعده های انتخاباتی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در سفر به شهرهای ترک نشینی همچون تبریز، اورمیه، اردبیل و.. که در صورت انتخاب شدن وعده تاسیس فرهنگستان زبان ترکی را داده بود آغاز گشته است.   
اگر شما نیز تاکنون به کمپین امضاء برای تاسیس فرهنگستان زبان ترکی در ایران نپیوسته اید و خواهان امضاء نمودن این پتیشن می باشید می توانید از اینجا طریق لیکن زیر پتیشن را امضاء کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya