Ana Sayfa » , , , , , , , , , » سپاه پاسداران ایران: امروز احیای "زبان فارسی" کار دشوار اما شدنی است Yazısını okuyorsunuz.

سپاه پاسداران ایران: امروز احیای "زبان فارسی" کار دشوار اما شدنی است

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, بهمن ۰۴, ۱۳۹۲ - 0 comments
سپاه پاسداران ایران: امروز احیای "زبان فارسی" کار دشواری است اما شدنی است
حمیدرضا مقدم معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران ایران امروز گفتگوی با خبرگزاری بسیج ایران داشته و در سخنانش به غفلت در مورد زبان فارسی و حرکت به سوی احیاء این زبان به میان آورده است.
وی حرکت 35 سال گذشته انقلاب در مورد زبان فارسی را غفلت خوانده و بنا به گفته ایشان دشمن طی این مدت توانسته بر زبان فارسی چیره گردد، در عین حال ایشان احیاء دوباره زبان فارسی را کار دشوار ولی شدنی معرفی نموده است. 
ایشان در بخش دیگری از سخنانش بر خطر فراموشی زبان فارسی در نسل های آینده با توجه به آموزش زبان خارجی در مدارس و حوزه ابتدائی انتقاد کرده است. وضعیت کنونی زبان فارسی در دنیا را ناشی از غفلت مسئولین و مردم دانسته اند. 
آقای مقدم امروز یکی از اصلیترین وظایف بسیج و سپاه پاسداران را "پاسداری از زبان فارسی" معرفی نموده است.
به آقای حمید رضا مقدم می باید فرمود که چطور می شود زبان فارسی که انحصاری ترین زبان رسمی ایران می باشد و یگانه زبان سیستم آموزشی و تحصیلی ایران هست به قول شما با خطر فراموشی مواجه شده و دچار انحطاط گردیده ولی زبانی به مانند ترکی که حتی وجودش به صورت رسمی کتمان میشود با مرگ زبانی روبرو نمی باشد؟ آیا ایشان که وضعیت کنونی زبان فارسی را غلفت می خوانند نظرشان در مورد ممنوعیت زبان ترکی در سیستم آموزشی و عدم رسمیتش به عنوان زبان اکثریت جمعیت ایران چیست؟ آیا عدم رسمیت زبان ترکی که زبان مادری میلیونها شهروند ایران می باشد ظلم که نه استعمار میلیونها انسان نیست؟ تحمیل زبان فارسی بر کودکان ترک،عرب، بلوچ، گیلک، مازنی، لر، کرد و ..چه؟  
- براستی زبان فارسی با ویژگهای انحصاری قانونی و دولتی که دارد در معرض خطر مرگ زبانی هست یا زبان هائی به مانند ترکی؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya