Ana Sayfa » , , , , , , , , » به خاطر سوءقصد به نویسنده و روزنامه نگار محمد متین ار پلیس استانبول یک نفر را بازداشت کرد Yazısını okuyorsunuz.

به خاطر سوءقصد به نویسنده و روزنامه نگار محمد متین ار پلیس استانبول یک نفر را بازداشت کرد

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, بهمن ۲۵, ۱۳۸۹ - 0 comments
بنا به اخباری که روزنامه رادیکال منتشر کرده است شخص به نام ک.ب که عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (پارتی کرێکارانی کوردستان - Kurdistan Workers Party - Partiya Karkerên Kurdistan ) می باشد برای ترور و کشتن محمد متین ار نویسنده و روزنامه نگار ترکیه ای استخدام شده بود و قبل از سوءقصد توسط پلیس ترکیه دستگر شده است.
به خاطر این سوءقصد خانه محمد متین ار توسط پلیس ترکیه به صورت 24 ساعته مورد مراقبت پلیس قرار گرفت. 
حزب کارگران کردستان که تا  15 فوریه آتش بس اعلام کرده اخباری به گوش می رسد که برای اجرای عملیات گسترده داخل و خارج شهری آماده می شود. پلیس صد ترور ترکیه از چند ماه پیش که سازمان تروریستی پ.ک.ک (Partiya Karkerên Kurdistan) آتش بس اعلام کرده بود اقدامات لازم احتمالی برای جلوگیری از انجام عملیات تروریستی را به خود دیده است. تلفن های شبهه آمیز، اشخاص متهم ، حامی و عضو حزب کارگران کردستان، مسائل مالی مشکوک و ... را پلیس ضد ترور ترکیه ماههاست که زیر نظر دارد. با توجه به اخباری که پلیس ضد ترور ترکیه از ترور و سوءقصد احتمالی به محمد متین ار بدست آورده طی اقدامی سریع به محل اقامت این شخص پی برده و ایشان را دستگیر کرده است در وهله اول شخص مزکور به بیمارستان برای صحت تعقل و روانی برده شده است. طی بازجوی اولیه ک.ب به پلیس ترکیه گفته که در وهله اول ترور این روزنامه نگار را در سر داشتم ولی رفته رفته از کارم پیشمان شدم!. این متهم به ترور فردا به عدلیه ترکیه سوق داده خواهد شد.
متین ار در چه ساعتی از خانه خارج ی میشود، چه ساعتی به کانال 24 ترکیه می رود و چه ساعت و چه روزی  دختر خود را به دانشگاه می برد اطلاعاتی هست که تروریستی که بازداشت شده بازگو کرده و این اطلاعاتی از نقشه قبلی و آماده ترور خبر می دهد. در این راستا تروریست دستگیر شده محل تهیه سلاح و پنهان کردن آنرا نیز بازگو کرد. بر اساس اطلاعات اولیه ای که پلسس  ضد ترور ترکیه بدست آروده ای نشخص در کمپهای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان آموزش بمب سازی نیز دیده است. 
منبع مترجم:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya