Ana Sayfa » , , , , , , , , , » یکی از سخت ترین روزها برایم ، ولنتاین یا روز عشاق می باشد Yazısını okuyorsunuz.

یکی از سخت ترین روزها برایم ، ولنتاین یا روز عشاق می باشد

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, بهمن ۲۵, ۱۳۸۹ - 0 comments
ده ماه پیش در منطقه آک کوش ترکیه طی حمله تروریستی میلیتانهای حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers Party - پارتی کرێکارانی کوردستان - Partiya Karkerên Kurdistan ) به یک ژاندارمری نیروی کادر حاجی امین پیشکینی شهید شد امروز به مناسبت روز ولنتاین یا روز عشاق او نیز به یاد همشرش این روز را گرامی داشت.
شهید حاجب امین پیشکین که از انتخابش به ژاندارمری تنها 15 روز می گذشت و 35 سال داشت در سال 2010 طی عملیات تروریستی حزب کارگران کوردستان به ژاندارمری به صورت شدید زخمی شده و در بیمارستان جان سپرد. امین پیشکین از خود دو فرزند به جای گذاشته است. امروز 10 ماه از آن حادثه تروریستی می گذرد ولی هنوز همسر امین پیشکین از دوری و فراق شوهرش فراض خاطر نیافته است. همسر شهید امین پیشکین، تولین پیشکین 32 ساله می گوید هر دویمان عاشق همدیگر بودیم، روز ولنتاین (عشاق) برای من فراق او بسیار سخت هست. همسر شهید امین پیشکین تمام روز را در سر مزار شوهرش گذراند و زاریست. فرزندان 13  و 4 ساله به نامهای امین جان و امیر هان (خان) پیشکین هرماه مادرشان تمام روز را به دعا برای پدر خویش بر سر مزار این شهید گذراندند. امینه بارها گریه کنان سنگ قبر مزار شوهرش را دردر آغوش گرفته و بوسید. 
در هنگام دفن شهید هم همسر دلاور این قهرمان بارها پرچم ملی ترکیه را بوسیده و فرزندان این قهرمان ترکیه سلام نظامی می دادند. 
بیشتر از همه دلتنگ صدای خنده های شوهرم را دارم
در روزی که خبر زخمی شدن همسرم در این حادثه تروریستی را گرفتم در حال پختن غذای محبوب همسرم گوز له مه (یک نوع غذای ترکی) بودم که ناگهان دنیا بر سرم خراب شد. اول زیاد نگران نشدم چون سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان در این مطنقه فعالیت نمی کند. فکر نمی کردم قضیه به فوت همسرم بیانجامد. خبری آمد که همسرم زخمی شده است. با اینکه بسیار نگران بودم این خبر که خزمی شده و اتفاق مرگباری نیافتاده شاد! بودم. پاهایش قطع شود، چشمانش را از دست بدهد فقط کافی بود که در کنار من و فرزندانمان باشد. بعداً گفتند ک هباد آمپولی به تو بزنند تا در تور را به نزد همسرت ببرند. من هم قبول کردم. تا آن لحطه شهید شدنش را نمی دانستم. رفتم و همسرم را از دور دیدم که در تخت خوابیده. 
پیش دکتر همسرم رفتم و با گریه و زاری طلب شفای همسرم را از دکرت کردم که دو فرزند کوچک دارد و ....
اما دکتر گفت که همسرم به علت زخمهای فراوان شهید شده و نتوانستند که کاری بکنند
در ادامه مصاحبه گفت که همسرش را خیلی دوست می داشت و عاشقش بود. همسرم همیشه در طول این سالها روز ولنتاین (عشاق) برایم هدیه می گرفت.  دلتنگ خنده های همسرم هستم، همیشه ....
یاد آوری این نکته خالی از لطف نیست که سازمان رادیکال و ترویستی حزب کارگران کوردستان (پەکەکە - PKK) در طول نزدیک به 30 سال گذشته بیش از 30.000 مورد ترور و قتل عام داشته که بیش از 750 کودک در این لیست بلند بالا جای می گیرند.
منبع مترجم:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya