Ana Sayfa » , , , , , , , , » ماحمود آلیناک با طرفداری از حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) در برنامه تلویزیونی سبب به هم زدن برنامه شد Yazısını okuyorsunuz.

ماحمود آلیناک با طرفداری از حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) در برنامه تلویزیونی سبب به هم زدن برنامه شد

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, فروردین ۱۹, ۱۳۹۰ - 0 comments
ماحمود آلیناک با طرفداری از حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) در برنامه تلویزیونی سبب به هم زدن برنامه شد
حزب ب.د.پ یا به قولی حزب دست راست سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) در مجلس ترکیه و د.ت.ک (کنگره دمکراتیک اجتماع) طی پروژه ای که با نام نااطاعتی شروع کرده اند موضوع بحث شبکه خبری هابر تورک (Haber Türk) کشور ترکیه بود. برنامه فوق که نگاه متقابل نام داشت با دعوت از سیاسیون، نویسندگان و روشنفکران کرد و تنی چند از نخبگان، سیاستمدران ترک ترکیه ای بحث های جالبی را فراهم ساخت. مسئول مرکز استراتژیک ترکیه سینان اوغان نیز در برنامه شرکت داشت، سینان اوغان یکی از استراتژیستهای کشور ترکیه می باشد.
بحث از نقطه ای شروع شد که سیاست مدار کورد ماحمود آلیناک موضوع امامها را پیش کشید و اینکه این جماعت منصوب به حزب حاکم ترکیه (حزب اقتدار فعلی- حزب اسلام گرا – آ.ک.پ) و جماعت گو له ن خواند. او گفت که حق نقد را تهدید می دانند. کردها به کجل بروند؟ آیا به سوی سازمان ملل بروند؟ یا به سوی مرزهای کشور ترکیه بروند؟ او با این گفته که امامها همانند پارتیزانها عمل می کنند سبب واکنش سینان اوغان شد.
در ادامه سیاست مدار کورد با سوالی این چنین گفت: اگر سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) یا پ.ک.ک نبود حقوق کوردها را به رسمیت می شناختید؟ سینان اوغان کارشناس ترک ترکیه ای در پاسخ گفت که: این گفته که اگر سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (پارتی کرێکارانی کوردستان) نبود مسئله کردها حل نمی شد راستی که طرفداری و جانبداری از شدت، ترور و تروریسم می باشد. او گفت سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (pkk) محفل گل و بلبل نیست.
سیاستمدار کرد سخنان سینان اوغان را عیب و عار خواند و سپس چندین جمله گفت که مجری برنامه با وساتط برنامه را جهت دهی کرد.
متاسفانه سیاستمدران ، روشنفکران، نویسندگان و ... کرد اغلب از ترور، شدت و تروریسم چه در خفا و چه آشکارا حمایت کرده اند. برای مثال کشتن چند مامور راهنمایی و رانندگی در شهر مریوان که توسط گروهک تروریستی پژاک یا حزب حیات آزاد کردستان (پارتی ژیانی ئازادی کوردستان) صورت گرفت نمونه بارز شدت، ترور، خشونت و تروریسم سازمان یافته می باشد. مگر مامور راهنمایی و رانندگی چه گناهی مرتکب شده؟ یا آن سرباز وظیف های که چند ماه از خدمتش نمانده بود؟ افرادی که از ترور، شدت و خشونت دفاع می کنند بی شک نمی تواندن دایه دار دمکراسی، حقوق بشر و سخنان این چنین زیبایی باشند. آنکش که اعدام را محکوم می کند و سپس انسانی را میکشد حق این را ندارد از حقوق انسانی و دمکراسی و حقوق بشر سخن بگوید.    
منبع خبر مترجم:
http://goo.gl/4YTEW             

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya