Ana Sayfa » , , , , , , , , , » آیا سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) در ترور ابراهیم تاتلیسس نقش دارد؟ Yazısını okuyorsunuz.

آیا سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) در ترور ابراهیم تاتلیسس نقش دارد؟

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, اسفند ۲۹, ۱۳۸۹ - 0 comments
آیا سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) در ترور ابراهیم تاتلیسس نقش دارد؟
دلیلهایی مبنی بر دست داشتن سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (پەکەکە ) در ترور ناموفق خواننده عرب – کرد تبار مشهور ترکیه ای، ابراهیم تاتلیسس به گوش می رسد.
طی ساعات شروعین امروز صبح عملیاتی مبنی بر مبارزه با ترور و تروریسم شروع شد که منجر به دستگیر شدن 7 مضنون به ترور شده است.
عبدالله اوچماک متهم و مضنون اصلی در دست داشتن ترور ناموفق ابراهیم تاتلیسس نیز در ماشین ترور کنده بوده است.
مدیر امنیت شهر استانبول ترکیه حوسین چاپکین گفت که بنا به اسناد و تصاویر موجود عبدالله اوچماک نیز در ماشین ترور کننده ابراهیم تاتلیسس بوده است.
دلیلهایی بر دست داشتن سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers Party) در ترور ناموفق خواننده عرب – کورد تبار ترکیه ایی وجود دارد کانال د کشور ترکیه چنین می گوید:
عکس ها، فیلم های امنیتی موجود بازرسی شده توسط پلیس امنیت ترکیه از ان شب اسناد غیر قابل انکار مبنی بر دست داشتن سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (پارتی کرێکارانی کوردستان) در این ترور ناموفق را اثبات می کند. حتی اسنادی وجود دارد که عبدالله اوچماک نیز از طرف دستهایی به پ.ک.ک وصل می باشد.
مضنون عبدالله اوچماک قبلاً نیز به خاطر پرونده ک.ج.ک (شاخه داخل شهری پ.ک.ک) دستگیر شده و دارای پرونده می باشد. فقط علت این ترور تسوط عبدالله اوچماک مورد بررسی پلیس کشورترکیه می باشد که معلوم شود به خاطر پول بوده یا خصومت شخصی نیز مبنی بر این عملیات تروریستی شده است.
ابراهیم تاتلیس (به زبان ترکی ترکیه: Ibrahim Tatlises ) در جهت حل مسئله کردهای در ترکیه جز اولین اشخاصی بود که دست دولت ترکیه را فشرد و در این راه کمکهای شایانی کرده است حتی صحبتهایی مبنی بر کاندید شدن تاتلیس از طرف حزب عدالت و توسعه (حزب اسلام گرای حاکم کنونی)وجود دارد. مشارکت در امر حل مسئله کردها از سوی سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) مورد لعن قرار گرفته بود و پ.ک.ک طبق عادت دیرینه اشخاصی که مطابق گفته و رفتار این سازمان مخوف برخورد نکنند با انگهای هم چون خائن، مامور دولت و ... پذیرائی می کند همانطور که شیوان پرور خواننده ناسیونالیست کرد را با این مارکها پذیرائی کرده بود (ترجمه خبر فوق در وبلاگ اخبار شهر اورمیه موجود می باشد) موارد مشابه همچون کمال بورکای (نویسنده و سیاست مدار کرد)، و ... وجود دارد. تهدید ابراهیم تاتلیسس بعد از گفتن کاندید شدن از طرف حزب عدالت و توسعه سبب خشم دوباره سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (pkk) شده بود و این سازمان تروریست پیغام تهدیدی دوباره به ابراهیم تاتلیسس مخابره کرده بود. ابراهیم تاتلیسس نیز از طریق تلویزیون کشور ترکیه این موضوع را جواب داده بود و آنها را با این گفته که من اینجایم شما کجایید جواب این تهدید را داده بود.
به همراه عبدالله اوچماک 13 شخص دیگر در رابطه با عضویت در گروهی به نام محفل اجتماع کردستان که زیر شاخه سازمان تروریست پ.ک.ک (Kurdistan Workers Party) می باشد دستگیر شده اند. 7 نفر از دستگیر شده ها عضو ک.ج.ک (شاخه داخل شهری پ.ک.ک) می باشند که هویت این اشخاص ثابت شده است.
حتی در موبایل شخصی یک از دستگیر شده ها اس ام اسی مبنی بر اتمام عملیات تروریستی ترور ابراهیم تاتلیسس کشف شده است.  پیام این اس ام اس چنین می باشد: آیا کار ناتمام مانده اتمام شده است؟
دلایل دیگری نیز در دست می باشد که ترورتیسها قصد داشتند در بیمارستان نیز کار ناتمام خود را به اتمام برسانند.
7 عضو دسته تروریستی شاهینهای آزاد کوردستان یا تاک (Kurdistan Freedom Falcons) دستگیر شدند.
سلاحی که ابراهیم تاتلیسس با آن ترور شده بود کشف شده است. نیروهای پلیس ضد ترور ترکیه نیز اقداماتی در جهت تحقیق دست داشتن دسته تروریستی شاهینهای آزاد کردستان در حال پیگیری می باشد. این دسته تروریست اول این عملیات ترور را بر عهده گرفت و بعد از چند ساعت حرف خود را پس گرفت.  
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/6fc5ob3

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya