Ana Sayfa » , , , , , , , » حزب ب.د.پ تظاهراتی را بر لیه حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک در مرز ایران انجام داد Yazısını okuyorsunuz.

حزب ب.د.پ تظاهراتی را بر لیه حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک در مرز ایران انجام داد

Kategori: , , , , , , , , Umud Urmulu - چهارشنبه, مرداد ۱۲, ۱۳۹۰ - 0 comments
حزب ب.د.پ تظاهراتی را بر لیه حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک در مرز ایران انجام داد
حزب صلح و دمکراسی و یا ب.د.پ (BDP) که حزب نمایندگان کرد در مجلس ترکیه می باشد و به قولی دست راست سیاسی سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (PKK) در مجلس ترکیه می باشد به سبب اعتراض به عملیات نیروهای ایران بر علیه سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Party of Free Life of Kurdistan) که شاخه داخل ایران پ.ک.ک می باشد تجمع اعتراض آمیزی بر علیه ایران در نزدیک مرزهای ترکیه و ایران انجام دادند. حتی بسیاری از تجمع کنندگان خواستار ورود به مرزهای ایران نیز بودند. تجمع بر لیه پژاک  از طریق اسن دره در نزدیکی مرز ایران و ترکیه صورت گرفته بود.
تجمع کنندگان که تعددی ما بین 500 نفر داشتند خواستار متوقف شدن عملیات نیروهای سپاه پاسداران ایران بر علیه میلیتانهای سازمان تروریستی حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Party of Free Life of Kurdistan) بودند.  نیروهای نظامی ایران  طی چند هفته گذشته چندین بار حملاتی بر مواضع سازمان تروریستی پژاک را در نوار صفر مرزی و یا کوه قندیل انجام داده اند.
در این تجمع نماینده مردم وان از حزب صلح و دمکراسی به نام اوْزدال اوچار و چندین عضو حزب ب.د.پ و شاخه های داخل شهری و سیاسی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) نیز در داخل تجمع به چشم می خورد.
تجمع کنندگان با در دست داشتن پرچم سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (پەکەکە) و با شعارها و پلاکارتهای همچون " سلام بر خودمختاری" ، "اعتراض بر حملات نژادپرستانه حزب آ.ک.پ"، "عملیات نظامی متوقف شود"، "سلام بر گریلاها" و ... در این تجمع شرکت داشتند.
اورهان کوپاران که نماینده مردم کرد از شهر حکاری می باشد با بیان اینکه عملیاتهای ایران بر علیه حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (Free Life Party of Kurdistan) با رای موافق حکومت ترکیه صورت گرفته است مطالبی را بیان کرده و خواستار پایان عملیات شد.
اوْزدال اوچار نماینده کرد با بیان اینکه باید دولت ترکیه از احمدی نژاد و ایران بخواهد عملیات بر علیه حزب حیات آزاد کردستان یا پژاک (PJAK) را متوقف کند تنها را توقف عملیات را این مورد بیان کرد!. او گفت هر شخصی که بمیرد قظره خونی از خون کردها می باشد که ریخته می شود. ما خواستار حل مسائل کردها در خاورمیانه و دیگر ملل تحت ستم با قوانین بین المللی هستیم. ما با برقراری کردستان خودمختار در خاک ترکیه مسائل مان را به پیش خواهیم برد.
سربازهای ترکیه و ایران از ورود تجمع کنندگان به داخل خاک ایران ممانعت کردند. تجمع کنندگان با نشستن در در ورودی مرز مانع ورود و خروج ماشینهای از هر دو سوی مرز شدند.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/42knabf
حزب صلح و به اصطلاح دمکراسی یا ب.د.پ(BDP) شاخه غیرنظامی ولی با افکار تمامً میلیتان حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در مجلس ترکیه می باشد. در این دوره مجلس نزدیک 35 نماینده از این حزب به صورت آزاد در مجلس ترکیه وارد شدند که به سبب دستگیر شدن یکی از وکلای انتخاب شده به نام خطیب دجله که به اتهام همکاری با تروریسم و پ.ک.ک 2 سالی می باشد که در زندان به سر می برد حزب ب.د.پ مجلس ترکیه را بایکوت کرده و تاکنون نمایندگان قسم نخورده اند. در عوض این هر هفته با تجمع در شهر هائی مثل حکاری و وان ترکیه هر هفته بیانیه ای را صادر می کنند. هفته ای خودمختاری به مناطق کرد نشین ترکیه می دهند، هفته ای دیگر از دادن مالیات این مناطق سرباز زده، هفته بعدی حکومت فدارتیو از مناطق کرد نشین ترکیه، ایران، سوریه، عراق تشکیل می دهند و ...
اکثر نمایندگان حزب ب.د.پ حداقل چندین بار به جرم حمایت و همکاری با سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (پارتی کرێکارانی کوردستان) مجازات شده اند ولی بنا به مسائلی که در حیطه ترور و تروریسم در جریان می باشد داستان تکراری روز از نو و روزی از نو شده است.
سیاسیون، روشنفکران، قلم زنان و ... کرد همیشه از ترویج رادیکالیم و خشونت چه به طور آشکار و چه به طور پنهان حمایت کرده اند. در خارج از ترکیه هزاران محفل و کانون با یدک کشیدن نام دمکراسی، صلح، آشتی، حقوق بشر و ... کرد وجود دارد که به طور آشکارا از سیاست انسان کشی گروههای رادیکال و ایدئولوژیکی مانند پ.ک.ک، پژاک و دیگر گروههای کرد که تا چند سال پیش انسان کشی را در پیش گرفته بودند حمایت کامل داشته و دارند. گروه و تفکری که انسان ها را می کشد صحبت کردن از حقوق بشر، دمکراسی، حقوق انسانی ... آنقدر مضحک می باشد که لزومی به نقد این نوع تفکر تحجر آمیز و نژادپرستانه از سوی راقم این سطور نیست.  در هیچ کجای دنیا با کشتن انسانها دمکراسی بوجود نیامده و نخواهد، برای دمکراسی باید به صورت مدنی و دمکراتیک وار جنگید نه اینکه جان هزاران انسان را برای پیدایش دمکراسی که در تخیلمان می باشد بگیریم، این به معنای کلمه نژادپرستی و فوندامتالیسم می باشد...               

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya