Ana Sayfa » , , , , , , , , » حمله تروریستی میلیتانهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شهر بینگول ترکیه Yazısını okuyorsunuz.

حمله تروریستی میلیتانهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شهر بینگول ترکیه

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, مرداد ۲۹, ۱۳۹۰ - 0 comments
حمله تروریستی میلیتانهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شهر بینگول ترکیه
میلیتانهای سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) طی حمله تروریستی به ماشین نظامی مستقر در منطقه بینگول ترکیه خسارت وارد ساختند.
این حمله تروریستی با استفاده از مین گذاری جاده صورت گرفته است.
طی اخبار منتشر شده از سوی استاندار شهر بینگول ترکیه این مین گذاری در راه بینگول – الازیغی صورت گرفته است.خوشبختانه در این حمله تروریستی هیچ شخصی کشته و یا زخمی نشده است.
بعد از این عملیات تروریستی نیروهای امنیتی ترکیه به منطقه اعزام شده اند. عملیات وسیعی در منطقه برای دستگیری میلیتانهای حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) آغاز شده است.
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/3ukhpwu
طی 1 ماه گذشته سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) ترور و شدت را در بسیاری از مناطق ترکیه افزایش داده است. این شدت و رادیکالیسم درست در زمانی اتفاق افتاده که مردم کرد ترکیه ای در روندی قرار دارند که بسیاری از موارد مرتبط با حقوق ملی، زبانی، فرهنگی، هویتی و ...شان در قانون اساسی پیش روی ترکیه مطمئناً دیده و با استانداردها اروپائی و حقوق بشری تصبیت خواهد شد. پس این رادیکالیسم و تروری که از سوی حزب کارگران کردستان اعمال می شود برای چیست؟ بی شک این مسئله ارتباطی با مسئل سوریه، ایران، اوضاع منطقه ای و جهانی دارد. به نظر راقم این سطور پ.ک.ک، پژاک (PJAK) و دیگر گروههای رادیکال ائتنیک کورد در منطقه قبل از آنکه به حل مسائل ائتنییک خود کمک کرده باشند بیشتر سد راه حل مسائل ملی خود شده اند، در ترکیه که چنین بوده است. اگر 30 سال پیش سازمان تررویستی حزب کارگران کوردستان زاده نشده بود و سیاسیون کرد به مبارزه مدنی و دمکراتیک وار می پرداختند مطمئناً اکنون سالها از احقاق حقوق ملی شان گذشته بود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya