Ana Sayfa » , , , , , , , , » بمباران مناطق ترک نشین سوریه توسط بشار اسد Yazısını okuyorsunuz.

بمباران مناطق ترک نشین سوریه توسط بشار اسد

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - چهارشنبه, تیر ۲۱, ۱۳۹۱ - 0 comments
بر اساس اخباری که سایت روزنامه استار چاپ ترکیه منتشر کرده است نیروهای بشار اسد و حزب بعث در جدیدترین اقدام خود روستاها و شهرهای ترک نشین سوریه را مورد هدف بمب ها قرار می دهد. بسیاری از شهرها و روستاهای ترک نشین نزدیک به مرز ترکیه به سبب بمباران روستاهای خود اقدام به مهاجرت دسته جمعی و پناهندگی در خاک های ترکیه را ترجیح می دهند.
بنا به آمار سازمانهای دیده بان حقوق بشر بمباران مناطق ترکنشین سوریه طی 2 روز گذشته شدت بیشتری یافته است و تلفات و خسارات انسان بیشماری نیز بر ترکان سوریه وارد شده است.
ترکان سوریه که از دست بشار اسد می گریزند در روزتای قیزیل چاتی ترکیه که روستائی هم مرز با سوریه می باشد توسط نظامیان و سربازان ترکیه به داخل پناهگاه آوارگان سوری منتقل می گردند. 
طی 2 روز گذشته بیش از 20 روستای ترکنشین اطراف لازکیه مورد بمباران نیروهای بشار اسد واقع شده اند.
به گفته ترکان سوریه ای که وارد خاک ترکیه می شوند بیشتر روستاهای ترکنشین سوریه در مناطق لازکیه خالی از سکنه شده اند و درگیری های شدیدی در این روستاها مابین سربازان ترک مخالف رژیم بعث و حاکمیت بشار اسد صورت گرفته است.
بیشتر ترکان سوریه ای در داخل ترکیه و در شهرهای حاتای، شانلی اورفا و ... دارای نزدیکان و وابستگان متعددی می باشند. سوریه دارای 3 میلیون ترک در چندین شهر می باشد که از اولین روزهای اعتراض به حکومت بشار اسد همواره در کنار معترضین سوریه ای بوده و خسارتهای جانی و مالی فراوانی را نیز تقدیم انقلاب سوریه کرده اند. 
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/cmvav2l
ضربه دیگری به حاکمیت بشار اسد
پس از جدائی افسران عالی رتبه متعدد از حکومت بعث در جدیدترین اقدام سفیر سوریه در عراق نیز به جمع مخالفین بشار اسد پیوست.  خبر فوق توسط مخالفین سوریه منتشر شده است. آقای Nawaf El-Fares برای اعتراض به سرکوب مردم سوریه به جمع مخالفین بشار اسد و حزب بعث پیوسته است. او اولین دیپلمات سوریه ای می باشد که به جمع مخالفین بشار اسد می پیوندد. طی هفته پیش نیز 105 افسر عالی رتبه که یکی از آنها نزدیک ترین شخص نظامی به خانواده بشار اسد بود به ترکیه پناهنده شدند.
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/cnv48tm

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya