Ana Sayfa » , , , , , , , , , » اولین سانسور سایت توئیتر برای نئونازیها Yazısını okuyorsunuz.

اولین سانسور سایت توئیتر برای نئونازیها

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, مهر ۲۸, ۱۳۹۱ - 0 comments
سایت میکرو بلاگ توئیتر به سبب خواست حکومت آلمان اولین سانسور رسمی خود را برای حساب کاربری که از توئیتر برای ترویج افکار نئونازی بهره می جست استفاده نمود.
بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه های آلمان ورود به حساب کاربری مذکور تنها از آلمان ممنوع گردیده است، توئیت های فرستاده شده به این حساب در آلمان مشاهده نخواهد گشت ولی در دیگر کشورها امکان مشاهده وجود دارد.
قانون جدید سایت اجتماعی توئیتر از اول ژانویه قابلیت اجرائی داشته و در بسیاری از کشورهائی که به هر طوری از توئیتر به عنوان ابزاری برای ترویج مواردی همچون افکار فاشیستی، نژادپرستی و .. بکار برود با توجه به قوانین کشور مذکور و در صورت خواست دولت می توان دسترسی به حساب های این چنینی را ممنوع ساخت.
آقای Alex Macgillivray از وکلای توئیتر در گزارشی که راجع به برخورد با حساب مروج افکار نئونازی ارائه داد از شفافیت مسئولین توئیتر در مواجه با موارد فوق خبر داده و در وهله اول از دسترسی به حساب مذکور توسط صاحب حساب خبر داده و این را نظر مستقل شرکت توئیتر اعلام کرد ولی با درخواست حکومت آلمان ملزم به جای آوردن قوانین موجود گشته اند. پلیس آلمان پس از شناسائی حساب نئونازی مذکور درخواست بستن حساب کاربردی را ارائه داده بود که با عدم موافقت شرکت توئیتر مواجه شد.
پلیس آلمان در مواجه با این گروه نئونازی عملیات وسیعی رانیز در جامعه حقیقی انجام داده و خواستار عدم دسترسی تمام حساب های این گروه نئونازی گشته بود.
متاسفانه سایت twitter در ایران تماماً غیرقابل دسترس هست ولی اکثر جوانان در این سایت نیز حضوری فعال دارند، آنچه که به چشم می خورد وجود و فعالیت صدها حساب کاربری مشابه در جامعه فارس زبان بدون کوچکترین نظارتی بر عملکرد رفتار نژادپرستانه می باشد. صدها حساب کاربری روزانه انواع جوک، تحقیر و تسمخرها را بر علیه ملت ترک، عرب و دیگر ملل غیرفارس روا می دارند دریغ از گفتمان ضد نژادپرستی در جامعه فارس زبان نسبت به موضوعات مذکور.    
منبع ترجمه خبر:
http://tinyurl.com/9yqj99c

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya