Ana Sayfa » , , , , , , , , » تولید سالیانه 1.5 میلیون تن انواع معدنی از معادن خوی آزربایجان Yazısını okuyorsunuz.

تولید سالیانه 1.5 میلیون تن انواع معدنی از معادن خوی آزربایجان

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - سه‌شنبه, بهمن ۱۷, ۱۳۹۱ - 0 comments
وجود منابع زیرزمینی – رو زمینی متعدد در آزربایجان جنوبی و دیگر مناطق ملی ترک نشین یکی از عمده ارجحیت های ملت ترک در بعد اقتصادی می باشد که امید بدست گرفتن اداره مناطق ملی را در ملت ترک روز افزون می سازد، تمامی منابع مذکور اکنون از سوی دولت ایران به یغما برده شده و کوچکترین منفعتی را برای ملت ترک به ارمغان نمی اورند که هیچ ملت ترک را تماماً مصرف کننده به بار آورده اند که آماری که چند روز پیش از سوی گمرک ایران منتشر شده بود یکی از مهمترین مدارک این ادعاست، رابطه ای که تنها با مفهوم استعمارگر و مستمعره داخلی قابل شرح دادن می باشد.
طبق آمارهای رسمی پايگاه اطلاع رسانی معادن ايران از کل ۲۲۹۳ معدن فعال ايران، ۶۶۰ معدن در جغرافیای  آزربايجان و مناطق ترک نشین قرار دارند. ولی به گفته حسين نجاتی ، رييس سازمان صنايع و معادن آزربايجان شرقی تعداد معادن فعال در آزربايجان شرقی را ۲۴۵ عدد ذکر کرده ، در حالی که در آمار بالا  ، تعداد معادن فعال در اين استان ۱۶۷ عدد ذکر شده است . پس ميتوان نتيجه گرفت که تعداد معادن فعال در کل آزربايجان خيلی بيشتر از تعداد ۶۶۰ معدن ذکر شده در سايت پايگاه اطلاع رسانی معادن ايران ميباشد. 
بر اساس جدیدترین خبر که از سوی معاون اومور معدن و صنایع معدنی اداره کل صنعت – معدن و تجارت آزربایجان غربی منتشر شده است سالیانه 1.5 میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن خوی استخراج می گردد.
بر اساس اطلاعات آقای اکبر طاهری مواد معدنی از جمله سنگ آهک، خاک رس، سنگ گج، نمک، انواع مرمریت، سیلیس، گرافیت، کرومیت و ... از جمله موادی می باشند که از معدن خوی استخراج می گردند.
اطلاعات رسمی دولت ایران حاکی از وجود 51 فقره معدن در حال بهره برداری در شهر خوی و 43 معدن در حال اکتشاف در این شهر ترک نشین و آزربایجانی می باشد. خوی به لحاظ ساختار زمین شناسی یکی از مستعدترین مناطق به لحاظ وجود معادن می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya