Ana Sayfa » , , , , , , , , , » ترک ستیزی و تبلیغ ایدئولوژی ضدانسانی راسیسیم اینبار با موسیقی فارسی Yazısını okuyorsunuz.

ترک ستیزی و تبلیغ ایدئولوژی ضدانسانی راسیسیم اینبار با موسیقی فارسی

Kategori: , , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, دی ۲۹, ۱۳۹۲ - 0 comments
اومود اورمولو
ارائه سیستماتیک نژادپرستی بر علیه ملل مغلوب در ایران دیرینه‌ای به وسعت پروژه دولت – ملت سازی رضاخانی در این جغرافیا دارد و دو ملت ترک و عرب جزء اصلی ترین قربانیان راسیسم در ایران بوده‌ و می باشند.
ادبیات راسیسم در ایران بی شک یکی از توسعه یافته‌ترین ژانرهای ادبی می باشد که گروه غالب در جهت تطهیر گذشته خویش و تقدس زائی همیشه به آن سر زده، وجود صدها کتاب رنگارنگ که با هزینه دولت های در ایران در حوزه تاریخ سازی و منبع تراشی برای مفاهیمی همچون "نژاد آریا"، "آریانیسم" و .. چاپ گردیده خود گویای واقعیت تولید ادبیات مرتبط با حوزه راسیسم در ایران می باشد. زمانی نشریه‌هائی به مانند ایران باستان ویا کاوه به نویسندگی اشخاصی همچون تقی زاده، محمد قزوینی، جمال زاده، کاظم زاده ایرانشهر و ... که در برلین با هزینه دولت آلمان منتشر می گردید جزء اصلی ترین تولید کننده‌گان محتوی ادبیات نازیسم و مبلغ آن در میان گروه غالب استعمارگر بودند ویا زمانی احزاب فاشیستی به مانند حزب سوسیالیست ملی کارگران ایران یا سومکا ویا حزب پان ایرانیست که به طور رسمی به فعالیت می پرداختند(البته حزب پان ایرانیست اکنون نیز فعال می باشد) جزء بانیان تولید ادبیات راسیسم در ایران به شمار می رفتند. علارغم ظهور انقلاب اسلامی در ایران ادبیات راسیتی به هیچ وجه طرد نگردید بلکه اینبار با رنگ و بوئی آغشته به مذهب تشیع نیز دقیقا به گفتمان و راه قبلی خود ادامه داد.   
عمده ادبیات راسیسم در ایران ریشه در تفکرات آلمان نازی و ایدئولوگ ها و شرق شناسانی همچون فردریش ماکس مولر، آرتور دو گوبینو، فردریش فون شلگل، ویلیام جونز و... دارد و اغلب نظریه های برتری نژادی گروه غالب برگفته و کپی ناقصی از تفکرات اشخاص یاد شده می باشد. امروزه به سبب گسترش وسایل ارتباط جمعی و دسترسی آسان به اطلاعات مختلف و چندزبانه سالهاست که دیگر نظریه های برتری نژادی رنگ باخته و به جزء گروه قلیلی در جامعه حاکم دیگر خریداری ندارد ولی راسیسم به قوت خود بلکه شاید بتوان گفت بیشتر از گذشته در جامعه حاکم بر علیه ملل محکوم رخنه دوانده و تداوم دارد. سوای جوک های راسیستی که ائتنیک و زبان مادری گروههای مغلوب ترک و عرب را در ایران نشانه می گیرند و نقل هر محفل گروه غالب می باشد راسیسم در دیگر حوزه‌ها همچون موسیقی فارسی یا همان موسیقی ایرانی نیز سالهاست که در جهت گفتمان غالب راسیستی بکار بسته میشود. 
به تازگی قطعه موسیقی فارسی از سوی 3 نفر با القاب زئوس (نیما اصغری، متولد 1367/12/16 تهران)، کیجا بابلی و پویا سزار با نامل "دختر بابلی" در فضای اینترنت منتشر گردیده که در بطن کلام موسیقی به صراحت به "زبان ترکی" و "هویت ائتنیکی ترک" با ادبیات راسیستی حمله گردیده است. خواننده‌گان این موسیقی فارسی سوای اینکه لهجه انسان ترک را تنها به سبب تمایز زبانی با گروه غالب استعمارگر مورد تمسخر قرار می دهند در پایان موسیقی نیز به صراحت انسان ترک را خر می نامند. البته این اولین نوع از موسیقی فارسی در حوزه نژادپرستی نمی باشد و بی تردید آخرین نیز نخواهد بود.
متاسفانه سکوت و شاید بتوان به گفت همراهی معنی دار جامعه و مئدیای فارس زبان و مرکزگرا از این نوع اعمال راسیستی خود گویای واقعیت ارائه نژادپرستی در ایران می باشد. 
موسیقی نژادپرستانه فارسی را می توانید از اینجا دانلود و گوش کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya