Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , » قانون اعدام به سبب تکلم به زبان ترکی Yazısını okuyorsunuz.

قانون اعدام به سبب تکلم به زبان ترکی

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - یکشنبه, دی ۱۵, ۱۳۹۲ - 0 comments
اومود اورمولو
از شروع جنگ داخلی در سوریه 3 سال می گذرد و بر اساس آخرین آمار ارگانهای جهانی حقوق بشر از 18 مارس 2011 تا 30 اکتبر 2013 بیش از 133 هزار و 43 نفر کشته‌ شده اند که از این ارقام می توان به مرگ 61 هزار و 67 نفر غیرنظامی، 6 هزار و 365 کودک و 4 هزار و 269 زن اشاره نمود. در دیگر سو از جبهه مخالفین دولت سوریه نیز 18 هزار و 122 نفر، سربازان و نظامیان جدا شده از رژیم 2 هزار و 202 نفر، نیروهای رژیم 29 هزار و 954 نفر، نیروهای متفق دولت بشار اسد یا شبه نظامیان 18 هزار و 678 نفر و 284 نفر از نیروهای حزب الله لبنان در این جنگ داخلی خانمان سوز کشته‌ شده اند. در کنار این آمار تکان دهنده 50 تا 100 هزار زن نیز مورد تجاوز مستقیم و غیرمستقیم واقع شده اند. آمار دهشتناک مذکور نشان از اوضاع وخیم انسانی فوق در سوریه می باشد و هر روزی که می گذرد به فاجعه‌ بشری دیگری در عین بی تمایلی دولت ها و سازمانهای جهانی بر اتمام این خون ریزی را شاهدیم. 
در جنگ داخلی سوریه گروه ائتنیکی "ترک" نیز به سبب همسوئی با سیاست های ترکیه در قبال بشار اسد و حزب بعث نیز به عناوین مختلف دچار انواع صدمات متعددی گشته‌اند. ملت ترک سوریه که از نظر تعدد یکی از گروه های اکثریت ملی باشد در 5 منطقه و از بعد کثرت 3.5 میلیون نفر می باشد. سخنان زیر بخشی از مصاحبه سیمر حافظ رئیس مجلی ترکان سوریه با شبکه تلویزیونی 24 ترکیه می باشد.
در بسیاری از مناطق ترک نشین به سبب کمبود و عدم وجود مواد غذائی انسانها شروع به خوردن گوشت حیواناتی همچون گربه، سگ و موش روی آورده‌اند، حتی خواستار فتوائی در این مورد نیز شدند. ترکان سوریه‌ای طی 50 سال گذشته همیشه تحت فشار مضاعف سیستم بوده‌اند، تنها در منطقه باییربوجوق(منطقه ترک نشین سوریه) 900 بمب واریل انداخته شده است. دیگر ارقام را نمی دانیم. ترکانی که در مناطق جولان و لاذقیه سکونت دارند در وضعیت به مراتب بدتری واقع شده‌اند.   
ما در وضعیتی نیستیم که از خودمان مراقبت نمائییم. مهمترین نیاز برای زنده‌ ماندن خوراک می باشد. آماری از تعداد کشته‌شده‌گان از سرما در سوریه در دسترس نیست. ترکان سوریه‌ای هیچ زمان از ترکیه دور نگشته‌اند، ما گروه اقلیتی نیستیم بلکه بیش از 3.5 میلیون نفر می باشیم. در بسیاری از مناطق بشار اسد و حزب بعث قانونی برای اعدام متکلمین به زبان ترکی را نیز تصویب نموده‌ بودند و این قانون در چندین منطقه ترک نشین به اجرا گذاشته شد. ما اکنون 20.000 نفر از فرزندانمان را در سوریه از دست داده‌ایم و محتاج کمکیم...
برای نام ترکان سوریه به مانند ایران و عراق از لفظ ترکمان نیز در مئدیای ترکیه بهره برده می شود. 
منبع ترجمه:سایت استار، بخش گزارش ویدئوئی
http://tinyurl.com/morbmaw   ‌          
در همین رابطه:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya