Ana Sayfa » , , , , , , , , » حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به قتل عام کودک و روستائی اعتراف کرد Yazısını okuyorsunuz.

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به قتل عام کودک و روستائی اعتراف کرد

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, خرداد ۱۳, ۱۳۹۰ - 0 comments
سرکرده تروریست فعلی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) موراد کارا ایلان طی حمله ای که به روستایی داشتند و سبب کشته چندین شخص شد اعتراف کرد.
موراد کاراایلان (Murat Karayılan) در کتابی که تازگی به منتشر ساخته است پرده از اصراری که جز تاریخچه حیات سیاه حزب کارگران کردستان (pkk) می باشد پرده برداشته است. او از قتل عام اهالی روستایی که مورد تهاجم قرار داده بودن مطالبی را لابلای صفحات کتاب گنجانده است و از اشتباه و خطای سازمان در قتل عام روستائیان سخن رانده است.
طی خبری که در روزنامه طرف به قم ییلدیرآی آغور به رشته تحریر درآمده است، مورارد کارا ایلان طبق خواسته ی عبدالله اوجالان اقدام به نگاشتن این کتاب 500 صفحه ای شده است. و از حوادث آگوست 1984 و روستای اروح – شیمدینلی تا حوادث سال 2007 به صورت روز به روز جنگه ها و عملیات تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) را نگاشته است.
در کتاب نوشته شده مراد کارا ایلان مهمترین قسمت نقد عملیات تروریستی حزب کارگران کوردستان (پارتی کرێکارانی کوردستان) در سالهای 80 و حمله به روستاها و روستائیان می باشد. ناگفته نماند در سالهای 1987 هفته ای نبود که خبر از قتل عام روستا و روستائیان قلب انسان را نیازارد. در تاریخ 20 ژوئن 1987 در شهر ماردین در منطقه عومرلی 16 کودک، 6 زن، 30 انسان شخصی و غیر نظامی قتل عام شدند، در همین رابطه قتل عامهای ماردین، سیرت، حکاری و ... نیز پیوسته به قتل عام روستائیان، کودکان، غیر نظامیها به شدت از سوی میلیتانهای حزب کارگران کردستان (Kurdistan Workers' Party) ادامه می یافت و ترور و شدت وسیله ای ابزار گریخته در دست گروههای رادیکال، نژادپرست و به قولی پان کردیسم شده بود.
در جبهه ترکیه این نوع قتل عام غیر نظامی ها از سوی پ.ک.ک لعنت شده و سعی در آزمایش اکثر راههای مبارزه با ترور و تروریسمی می شد در دیگر سو که جبهه افراطیون کورد بود همه قتل عامها بر گردن اداره اطلاعات، ژاندارمری و مجادله با ترور (JİTEM) انداخته می شود و حزب کارگران کوردستان (pkk) خود را مبری از هر گونه قتل عام غیر نطامی می جست.
موراد کارا ایلان به همه سوالها و بحث ها پایان داده و همه این قتل عامها را صورت گرفته از طرف حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) قبول می کند. کارا ایلان با گناه کار خواندن بعضی از میلیتانهای رده بالای زمان وقت اکثر این موارد را اطلاعات اشتباهی می داند که به مسئولین رده بالای این سازمان تروریستی و رادیکال جهت دهی شده است می داند.
دو گروه از حامیان و میلیتانهای حزب کارگران کوردستان (پەکەکە) با تجمعات و آغاز عملیات از شهر ماردین شروع کرده بودند. فقط نکته اینجاست که این عملیات توسط بعضی ها به صورت اشتباه خوانده شده بودند و سبب قتل عام و از دست دادن جان بعضی از غیر نظامیان شد. چنین تعلیماتی که سبب کشتار غیر نطامیان ، کودکان، زنان و ... شود از سوی مسئولین رده بالای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) تعلیم داده نشده بود. این عملیات تسوط دو گروه مذبور که به روستا و روستاهای نام برده شده وارد شده بودند انتخاب و اجرا شده بود. در هر حال این دو گروه سبب کشته شدن کودکان، زنان، اشخاص غیر نظامی و سالخورده گان روستاهای مذکور شده اند.       
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/6y4xphp

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya