Ana Sayfa » , , , , , , , , » ضربه ای بزرگ به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در پاریس Yazısını okuyorsunuz.

ضربه ای بزرگ به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در پاریس

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, خرداد ۱۶, ۱۳۹۰ - 0 comments
ضربه ای بزرگ به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در پاریس
وزیر اومور داخلی فرانسه: در بینشان حامیان ملی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) نیز به چشم می خورد.
وزیر اومور داخلی فرانسه دیروز طی مصاحبه با خبرنگاران از دستگیری 3 فرد مهم از اعضای سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (pkk) خبر داد. پیره هنری سخنگوی وزیر اومور داخلی فرانسه از دستیگری 5 عضو سازمان تروریستی پ.ک.ک در عملیات ضد ترور واقع در پاریس خبر داد و گفت که 3 نفر از دستگیر شدگان از اعضای رده بالای این سازمان افراطی و رادیکال می باشند. پیره هنری از هویت دستگیرشدگان اطلاعاتی را منتشر نکرد. او با بیان اینکه ادامه روند قانونی و بازپرسی به عهده شعبه ترور و تروریسم بوده و مسائل قانونی در آن شعبه پیگیری خواهد شد.
سخنگو از دستگیری فردی شناخته شده به نام ندیم سئون خبر داده که جز نفرات اصلی جمع آوری کمک از دیگر کردهای ساکن دیگر کشورها و به زبانی دیگر حامیان سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) خبر داده است. او در رابطه با این ادعا که از طرف مدیا و حامیان حزب کارگران کوردستان مبنی بر به کار گیری زور و شدت از سوی پلیس را نیز رد کرد.
در این وانفسا مدیای حامی حزب کارگران کردستان (پارتی کرێکارانی کوردستان) خبر دستگیری ندیم سئون به عنوان حامی و مسئول مالی این سازمان رادیکال و تروریست را قبول کرد.
حزب کومونیست فرانسه نیز با منتشر کردن بیانیه ای چرائی دستیگری ندیم سئون را از پلیس فرانسه خواستار شد.
طی عملیات ضد تروریی که دیروز در پایتخت فرانسه بر علیه محفل حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers' Party) صورت گرفت بعد از دستگیری چندین تن از افراد شناخته شده افرادی که در آن محفل حضور به هم رسانده بودند با سنگ، چوب و حتی مولوتوف کوکتل به ماشینهای حامل حامیان ترور و تروریسم صدمه رساندند.
احکام دادگاه فرانسه خواستار به عدالت سپرده شدن ندیم سئون را خواستار شده بود.
تئری فرانگول سخنگوی قاضی دادگاههای فرانسه با بیان اینکه سال قبل طی عملیاتی که منجربه به دستگیر شدن 18 عضو و حاکی سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (Partiya Karkerên Kurdistan) در فرانسه شده بود و ندیم سوئن نیز در راستای همان عملیات مضنون و متهم به حمایت از ترور و تروریسمی شده بود دادگاه قضائی فرانسه خواستار دستگیری و اجرای عدالت در مورد این مضنون شده بود و حکمی نیز در همین رابطه صادر شده بود.
طی قراری که در سال 2007 مبنی بر عضویت در سازمان تروریستی، پول شوئی، حمایات مالی از ترور و ترویسم و ... بر علیه 18 فرد مضنون صادر شده بود با آزاد شدن دستیگر شده گان و صادر شدن این حکم قضائی روبرو شد.
قاضی دادگاه در دیگر سو نیز بر محفلی کوردی که در پاریس با عنوان مرکز فرهنگی کردها ولی در عقبه حامیان مالی و استراتژیک سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (pkk) فعالیت می کردند را مورد تعقیب قضائی قرار داده بود و پرونده ای در همین رابطه نیز موجود می باشد.   
منبع خبر مترجم:
http://tinyurl.com/5ska2kp

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya