Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , » رادیو فردا و داستان تکراری نام دریای خزر Yazısını okuyorsunuz.

رادیو فردا و داستان تکراری نام دریای خزر

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - دوشنبه, خرداد ۱۶, ۱۳۹۰ - 0 comments
یک خبر با دو تیتر و دو نام برای دریای خزر؛ یعنی خزر و مازندارن در متن خبر رادیو فردا درج شده است. این یک تاریخ سازی جعلی است. نام جعلی دریای مازندران به جای نام اصلی دریای خزر از زمان پهلوی ها در ایران آغاز شد و اینک در اینجا و آنجا و حتی در رادیوهای بین المللی موزیانه کنار هم درج می شود. فکرش را بکنید، بعد از سالهای نسبتا طولانی این خبرها را به مثابه منبع تاریخی استفاده خواهند کرد و عنوان خواهند کرد که نام اصلی دریای خزر، همان مازندران بوده است! کاری که امروز با خلیج عرب انجام میدهند و آن را خلیج فارس میخوانند و جا میاندازند. اگر دقت کنید با وجود اینکه امریکا رسما استفاده از نام خلیج فارس را کنار گذاشته است، اما گویندگان رادیو فردا حتی در ترجمه های تقلبی خود از خبرها نام خلیج فارس را به کرات و بدون ریشه آن در اصل متن تکرار میکنند.
این است شگرد تاریخ سازی جعلی در ایرانی که قربانی استبداد و ناسیونالیسم افراطی فارسی است
منبع: لینکهای زیر را نگاه کنید
 http://www.radiofarda.com/archive/news/latest/143/143.html?id=24215881
http://www.radiofarda.com/content/f10_13_people_drowned_in_khazar_sea_and_more_than_450_were_survived/24215921.html
امیر رسولی:
رادیو فردا از شورایی به اسم کشورهای شورای همکاری کشورهای خلیج فارس نام می برد که وجود خارجی ندارد. اسم اصلی این شورا، "مجلس التعاون لدول الخليج العربية" می باشد که ترجمه فارسی آن "شورای همکاری کشورهای عرب خلیج" و "شورای همکاری کشورهای خلیج عربی است". تحریف اسم رسمی یک شورای بین المللی نقض آشکار اصول حرفه ای روزنامه نگاری است
منبع نوشته: فیسبوک آقای یونس شاملو
 شما در نظر بگیرید آیا گردانندگان همین رادیو فردا تاب نوشتن خلیج عربی را حتی در داخل پرانتز می توانند داشته باشند؟ یا خلیج رعبی ارجحتر از نام ترکی خزرو هزاران نام ملی ترکی می باشد؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya