Ana Sayfa » , , , , , , , , » صادرات 3.08 میلیارد دلار طلا از ترکیه به ایران Yazısını okuyorsunuz.

صادرات 3.08 میلیارد دلار طلا از ترکیه به ایران

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, تیر ۱۰, ۱۳۹۱ - 0 comments
کسری تجاری ماه می 2012 نیز کاهش قابل چشم گیری را به خود دید، ولی نکته قابل توجه و تامل افزایش صادرات به ایران در زمینه طلا می باشد که به رقم 1.3 میلیارد دلار بوده است.
بیشترین سهم صادارت ترکیه در ماه می 2012  به ایران بوده است. این رقم در مقایسه با می 2011 افزایش 513.2% را نشان می دهد. صادرات ترکیه به ایران در ماه می 2012 برابر با 1.66 میلیارد دلار بوده است که نکته تامل برانگیز 1.39 میلیارد دلار از این صادرات تنها طلا بوده است. 
ترکیه در طی 5 ماهه اول 2012 حدود 4.02 میلیارد دلار صادرات طلا داشته است که از این مقدار 3.08 میلیار دلار به ایران بوده است. بر اساس آمار رسمی ترکیه در ماه می سال 2011 صادرات طلائی را به ایران نداشته است.
در ماه آوریل هم ترکیه صادراتی برابر با 1.47 میلیارد دلار به ایران داشته است که از این رقم نیز 1.2 میلیارد دلار تنها طلا بوده است. 
تحلیل گران اقتصادی ترکیه علت واردات طلا به این حجم از سوی ایران را چنین ارزیابی می کنند:
به خاطر مسائل مرتبط با برنامه هسته ای ایران کشورهای آمریکا و اسرائیل پی دی پی رو در روی هم قرار می گیرند و روزی نیست که هر یک از طرفین بر طبل جنگ نکوبند. ایران برای مواقع ضروری اعمم از هر گونه جنگ با اسرائیل و یا حمله نظامی دیگر کشورها به سوریه در حال افزایش ذخیره مانبع طلای خود برای مواقع ضروری می باشد. به نظر تمامی کارشنساسان استراتژیک ایران با خرید این حجم از طلا در حال برنامه ریزی برای مواقع ضروری در منطقه و یا کشور خود می باشد.
منبع مقاله: 
http://tinyurl.com/7e6bbgt

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya