Ana Sayfa » , , , , , , , , , , » اقدام ترکان کوماق برای تشکیل مجلس ملی Yazısını okuyorsunuz.

اقدام ترکان کوماق برای تشکیل مجلس ملی

Kategori: , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - سه‌شنبه, اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۲ - 0 comments
در مخاچ قلعه پایتخت داغستان ترکان کوماق گردهم آمده و اولین گفتگو های تشکیل مجلس ملی را شکل دادند.
دیروز با حضور بیش از 100 نفر از نماینده گان ترکان کوماق که بسیاری از سازمانهای غیردولتی و نماینده گان محلی نیز در این گردهمائی حضور داشتند در جلسه شکل گرفته بسیاری از اعضای حضور به هم یافته خواستار تحقق تشکیل مجلس ملی کوماق گشتند.
ترکان کوماق سومین گروه ائتنیکی پس از آوارها و دارگین ها در داغستان می باشند، بر اساس آمار رسمی و دولتی روسیه به سال 2010 در قفقاز حدود 460.049 ترک کوماق ساکن اند، در حالیکه این آمار در کل روسیه حدود 503.000 نفر تخمین زده می شود.
تفکر ایجاد مجلس ملی ترکان کوماق پیشتر از سوی رسول اسمعیل اوف که سرپرست یکی از فعالترین سارمانهای ترکان کوماق می باشد بر زبان آورده شده است. بر اساس نظریات وی می باید تمامی ائتنیک های ساکن داغستان خود دارای مجلس ملی باشند و نماینده گان این مجلس ملی در مجلس ملی تمثیل شوند.
اخبار منتشر شده حاکی از تشکیل مجلس ملی ترکان کوماق طی 1 سال پیش رو می باشد و در گام اول نیز کنگره مردمی برای فراهم نمودن زیرساخت این مجلس شکل خواهد گرفت. 
مهمترین علت تشکیل مجلس ملی در ترکان کوماق دفاع از تمامی حقوق ملی، انتخاب نماینده گان واقعی مردم، ایجاد همبستگی بیشتر، ارگانیزه شدن سازمانهای مرتبط با ترکان کوماق و ..معرفی می گردد.
جمهوری داغستان دارای 2 میلیون و 946 نفر جمعیت می باشد که حدود 431 هزار ترک کوماق نیز در داغستان ساکن اند. بیشتر اراضی مسکونی ترکان کوماق مناطق ساحلی و خاک های حاصلخیز می باشد. در زمان اتحاد جماهیر شوروی بسیاری از دیگرگروههای ائتنیکی / زبانی به مناطق ملی ترکان کوماق مهاجرت داده شده است و سبب تغییرات دمگرافیک در مناطق ملی کوماق نشین گشته است.
بدون تردید تشکیل مجلس ملی برای ترکان ساکن ایران که دارای جمعیت 25 – 35 میلیون می باشند نیز می تواند قدمی مهم در راه احقاق حقوق ملت ترک و تحقق دولت مداری مان باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya