Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , » امروز در تاریخ: بیست و یکمین سال اشغال لاچین آزربایجان شمالی توسط ارمنستان Yazısını okuyorsunuz.

امروز در تاریخ: بیست و یکمین سال اشغال لاچین آزربایجان شمالی توسط ارمنستان

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - جمعه, اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۲ - 0 comments
امروز در تاریخ مصادف با 21 مین سال اشغال شهر لاچین آزربایجان شمالی توسط نیروهای مسلح ارمنی می باشد.
در 18 مه سال 1992 نیروهای مسلح ارمنستان شهر استراتژیک لاچین را اشغال نموده و بدین صورت توانستند قاراباغ اشغالی را به ارمنستان متصل نمایند.
طی اشغال شهر لاچین آزربایجان شمالی 1 شهر، 1 قصبه و 120 روستای آزربایجان شمالی تحت اشغال نیروهای مسلح ارمنستان درآمده و طی پروسه اشغال لاچین 264 نفر از شهروندان آزربایجان شمالی شهید و 95 نفر دیگر از سوی نیروهای مسلح ارمنی اسیر گشته اند. طی این اشغال 103 نفر دیگر نیز به عناوین مختلف علیل گشته اند. از حدود 24374 نفر کودک 1 تا 16 ساله موجود در شهر لاچین حدود 18 نفر شهید و 225 نفر دیگر علیل گشته اند، در عین حال 31 کودک هر دو والد خود را از دست داده اند. 
در حین و پس از اشغال لاچین 64 هزار نفر ملزم به کوچ اجباری از خانه و آبا اجدادی خود گشته اند. در شهر لاچین 133 موسسه کوچک و بزرگ، 20 موسسه درمانی بهداشتی، 217 موسسه فرهنگی، 40 بنای فرهنگی – تاریخی اشغال شده و به عناوین مختلف ویران گشته است.
مساحت لاچین 1835 کیلومتر می باشد که پس از اشغال شهرتوسط ارامنه بسیاری از آثار بی بدیل تاریخی ترک با خاک یکسان گشته و سیاست ارمنیزاسیون از سوی دولت اشغالگر ارمنستان ترویج گشته است.
اشغال شهر لاچین آزربایجان شمالی توسط ارمنستان سبب آثار زیان بار متعددی برای آزربایجان گشته و در عین حال نیروهای اشغالگر خسارات جبران ناپذیری بر زیرساخت های اقتصادی لاچین وارد ساخته اند.
متاسفانه دولت ایران و ملت حاکم طی اشغال 20% از مناطق ملی آزربایجان شمالی و نسل کشی ها و قتل عام های متعدد در کنار متحد استراتژیک خود ارمنستان ایستاده است و از هیچ کوششی برای ضربه زدن به آزربایجان شمالی دریغ نورزیده است. اکنون نیز نخبگان ملت حاکم زمانیکه ملت ترک تا سخن از حقوق پایمال شده ای نظیر عدم تدریس به زبان مادری، عدم رسمیت و سراسری شدن زبان ترکی، سیاست های آسیمیلاسیون و انتگراسیون، سیاست های استعمار و استثمار اقتصادی مناطق ترک نشین و .. می گشایند این طیف دروغ های بزرگ تاریخی 1915 را به روز می کنند یا از قتل عام یونانیان توسط ترک ها و .. سخن می گویند دریغ از دیدن نسل کشی 20 سال پیش در قره باغ، خوجالی و اشغال 20% خاک های آزربایجان شمالی ....

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya