Ana Sayfa » , , , , , , , , » آیا وزیر کشور سوئد را حزب کارگران کوردستان به قتل رساند؟ Yazısını okuyorsunuz.

آیا وزیر کشور سوئد را حزب کارگران کوردستان به قتل رساند؟

Kategori: , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, اسفند ۰۷, ۱۳۸۹ - 0 comments
آیا وزیر کشور سوئد را حزب کارگران کوردستان به قتل رساند؟
در 28 فوریه سال 1986 یکی از وزاری کشور سوئد به نام Olof Palme توسط شخص و یا گروهی به قتل رسید ولی تاکنون قاتل و یا قاتلین این قتل پیدا نشده اند.
یکی از اعضای گذشته JİTEM و اعترافچی حزب کارگران کوردستان (Kurdistan Workers Party) به نام عبدالقادر آیگون (Abdülkadir Ayga) در مورد این جنایت که 25 سال از آن می گذرد مطالب پرادعائیی را برای آژانس خبری جهان ترکیه بازگویی کرد. قبل ها نیز در اعترافات خود عبدالقادر آیگون انگشت اتهام را به سوی سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان نشانه رفته بود ولی اکنون حتی نام اشخاص قاتل را نیز بر زبان آورد. نام ادعائی آیگون شخصی به نام اکرم با کد رمز هیدیر از اهالی شهر ساکارایی ترکیه می باشد که جز اعضای سازمان پ.ک.ک (Partiya Karkerên Kurdistan) می باشد.
نام شخص بر زبان آورده شده در دادگاهی که در شهر دیاربکر ترکیه به نام فاعل و مجهولین در حال پیگیری هست نیز دیده می شود. آیگون در ادعایش گفت که:
در سال 1994 قاتل وزیر سوئد که عضو سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان بود توسط یکی از اعضای سابق پ.ک.ک به نام تایفان با کد رمز هیدیر آلتوغ به خانه من آمده و مسافر شدند. در آن روز در روزنامه ملیت ترکیه یک خبری مطرح شده بود با تیتر اینکه هر شخصی در مورد این جنایت خبری بداند و منتشر کند مقدار زیادی پاداش نقدی خواهد گرفت.
زمانی که تایفان آلتوغ این تیتر خبر را دید به من گفت برادر من باید به کجا سربزنم؟ من در مورد جنایت اخباری دارم. او به من نام شخصی به نام اکرم با کد رمز هیدیر که اهل ساکاریا بود عامل این جنایت معرفی کرد. و گفت که قاتل این شخص بعد از کشتن مقتول به کمپ سازمان تروریستی حزب کارگران کوردستان (PKK) برگشت و مانند یک قهرمان مورد استقبال اعضای حزب پ.ک.ک قرار گرفت. آیگون بعدها طی تحقیقات خود متوجه شده بود که هیدیر ساکاریا بعد از جنایت به کشور دانمارک رفته و در آن زندگی می کرد. و شخص دیگری به نام مسلم با کد رمز باران در چندین مورد عملیات دیگر با این شخص نقش اصلی را بازی کرده اند.
سخنان متضاد عبدالله اوجالان سرکرده تروریست حزب کارگران کوردستان
آیگون در مورد سخنان عبدالله اوجالان که در مورد ساکاریا مطرح کرده بود را دارای تضادهای بیشماری بیان کرده. او می گوید که گفته های چند سال پیش اوجالان در مورد این قاتل با گفته های اکنون او همخوانی ندارد. این تضاد نشان از موضعی هشت که گفته های بنده به گوش عبدالله اوجالان رسیده است. او بیان کرد که وکیلی به نام محمد بیلگین که در کشور هلند به قتل رسیده و مقتول دیگری به نام محمد تاش که در شهر مالمو سوئد به طرز مرموزی کشته شده اند با موضوع قتل وزیر کشور سوئد در ارتباط تنگاتنگی اند.
منبع خبر مترجم:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya