Ana Sayfa » , , , , , , , , , , , » بزرگداشت قتل عام و نسل کشی ترکان خوجالی در میدان تقیسم شهر استانبول ترکیه Yazısını okuyorsunuz.

بزرگداشت قتل عام و نسل کشی ترکان خوجالی در میدان تقیسم شهر استانبول ترکیه

Kategori: , , , , , , , , , , , , Umud Urmulu - شنبه, اسفند ۰۷, ۱۳۸۹ - 0 comments
بزرگداشت قتل عام و نسل کشی ترکان خوجالی در میدان تقیسم ترکیه
هزاران دانشجوی آزربایجان شمالی به حالت خوابیده و جسد وار یاد و خاطره شهدای قتل عام ترکان خوجالی را در میدان تقیسم شهر استانبول ترکیه برگزار کردند. 
حدود 19 سال پیش در فوریه چنین روزی نیروهای اشغالگر ارمنی که تا دندان مسلح بودند به مردم ترک بی دفاع شهر خوجالی آزربایجان شمالی حمله برده و به صورت وحشیانه ای تمام ساکنین روستا را قتل عام کرده اند. در این قتل علم ارمنی ها حدود 613 انسان ترک و مسلمان شهروند آزربایجان شمالی قتل عام شده است. این مراسم توسط نهادهای دانشجویی آزربایجان شمالی که در ترکیه تحصیل می کنند به وقوع پیوست. دانشجویان ترک به یاد قتل عام شدگان خوجالی همگی به زمین خوابیده و یاد شهدای این قتل عام وحشیانه ارامنه را برگزار کردند. 
طی این مراسم نوران کریم اف طی بیانیه ای این قتل عام و نسل کشی را صفحه ننگ و سیاسیه در تاریخ ارامنه و انسانیت توصیف کرده و برپایی عدالت از سوی نهادهای بین المللی و بازپس گیری شهرها و روستای اشغال شده توسط ارمنی ها را از مجامع بین المللی خواستار شدند. 
طی نسل کشی و قتل عام ترکان خوجالی دستجات مسلح و وحشی ارمنی حتی به زنان، کودکان، افراد پیر و ... نیز رحم نکرده و اکثر شهدا را از اندامهای متفاوتی بریده بودند. بسیاری از محققین و تاریخ نویسان دنیا علت این وحشی گری ارامنه را فقط به علت ترک و مسلمان بودن اشخاص ساکن خوجالی می دانند و این قتل عام را سیاست ائتنیک زدایی می نامند.
یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که حدود 25% خاکهای آزربایجان شمالی اکنون در اشغال ارامنه می باشد. ارامنه قتل عام و نسل کشی همانند این را در خاکهای آزربایجان جنوبی نیز در سالهای اوایل جنگ جهانی اول که در شهرهای اورمیه،خوی،کهنه شهر،سولدوز،سالماس،و ... و بین مردم به جیلوولوق معروف می باشد به صفحات تاریخ سیاه خود افزوده اند.
منبع مترجم:
نوشته دیگری از همین وبلاگ در رابطه با نسل کشی و قتل عام ترکان خوجالی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

با پشتیبانی Blogger.
 
UrmiyeNews.Com - Batı Azerbaycan'ın Sesi
Tema: Bal Medya